2.8

Big

Josh vill bli vuxen och önskar sig detta av en spåmaskin på ett nöjesfält. Morgonen därpå vaknar han upp med en 35-årings kropp. Men Josh är fortfarande samma 12-årige pojke innanför den åldrade utsidan. Nu måste han lära sig att leva i de vuxnas värld.

Originaltitel Big
Regissör Penny Marshall
Manus Gary Ross, Anne Spielberg
Genre Familjefilm, Fantasy, Komedi, Romantik, Drama, 80-tal
Skådespelare Tom Hanks, Robert Loggia, Elizabeth Perkins, John Heard, Jon Lovitz, Mercedes Ruehl, Debra Jo Rupp, James Eckhouse

2018-10-23
Nja.....
2017-10-09
Smårolig komedi

2017-08-01
Rolig och underhållande film med bra skådespelare.

2017-02-25
Hanks gjør det meget bra.
supermancover
2016-10-13
Mysig! Tompa är duktig (insåg häromdagen att han är SEXTIO år gammal?! LIVSKRIS, MIND OFFICIALLY BLOWN!)
2016-09-24
Bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare. Kanske inte Tom Hanks bästa men ändå väldigt bra. 13 snart 30 är bättre.
spielmitmir
2015-06-06
Klassisk 80-talsfamiljekomedi. Underbar faktiskt! Varför görs det inte såna här filmer längre?!
2014-11-09
Vill man se 80-talets Tom Hanks? Då kan jag starkt rekommendera denna film. Väldigt rolig och lättsam. Precis som Tom Hanks var i en lång rad filmer vid den här tidpunkten. En varm och härlig film där världen skildras i ett barns ögon fast i en vuxens kropp.
Dele
2014-10-26
En ganska harmlös och sympatiskt varm historia. Hanks gör bra ifrån sig.
Fläskkäft
2014-10-08
Mysig film med en välspelande Tom Hanks. Det uppstår roliga situationer och den passar bra till både yngre och äldre. Trevlig cast där kompisen utmärker sig men jag gillar även flickvännen, den avundsjuke samt bossen. Det är så harmlöst på något sätt och budskapet är glasklart vilket jag diggar stenhårt. Denna gång såg jag The Extended cut på 130 minuter och visst många scener kändes helt onödiga men det fanns även ett par guldkorn som lyfte filmen en aning.