1.9

Bigfoot och Hendersons

Familjen Henderson kör in i ett apliknande monster på väg hem från semestern. De fraktar hem Bigfoot, eller Harry som de kallar honom, och han blir som en medlem i familjen.

Originaltitel Harry and the Hendersons
Regissör William Dear
Manus Ezra D Rappaport, William Dear, Bill Martin
Genre Komedi, Familjefilm, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Melinda Dillon, John Lithgow, Margaret Langrick, Joshua Rudoy, Kevin Peter Hall, David Suchet, Lainie Kazan, Don Ameche, M Emmet Walsh

2018-01-03
Jag säger bara URK! Denna film var mer än usel!!!
2015-01-05
Efter att sett igenom alla säsonger av "Tredje klotet från solen" så ville jag ha mer av den komiska sidan av John Lithgow. En rätt charmig och småkul film med härlig 80-talskänsla. Lite kul information från Discshop.se: Bigfoot och Hendersons vann en Oscar® för det fantastiska sminkjobbet man gjorde med "Harry". Innanför masken står den 220 centimeter långe skådespelaren Kevin Peter Hall, som även spelade monstret i Rovdjuret och Rovdjuret 2.
Dele
2014-03-12
Godhjärtad men oerhört amerikansk familjefilm med mycket vapen och överdramatiseringar. Stora logiska luckor och trista föråldrade roller får man också.
Noseman2005
2012-08-24
Fånig, men ok.
dudson
2012-04-01
Jätte mysig familje film som är så varm&godhjärtad! John litgow är klockren som förvirrad farsa") även skoj när Big Foot härmar snut sirenen på motorvägen heheee...
Supernaut
2012-01-31
En riktig skitfilm. Se den inte.

2012-01-04
En till film som man växte upp med, som man nu ser om som vuxen, och som inte håller måttet längre. Tråkigt, men man har lärt sig att acceptera att var sak har sin plats och tid i ens liv. Filmen är fortfarande charmig och har mycket hjärta, men ser man till dess helhet så tycker jag att det inte finns mycket att hämta här längre.
chaosphere
2010-08-01
Såg den igen nu, för första gången på säkert 20 år, och den håller än. Harry är förbannat rolig stundtals.
wzbz
2008-09-29
Den får en trea just för att det är en riktigt jävla trean-film.
Paramis
2008-01-04
Såg den på Filmnet när jag var liten, den var charmig och John Lithgow är ju så härligt energisk i filmen.