1.7

Bigger Fatter Liar

Kevin har kommit undan med att ljuga i hela sitt liv, så när den sluga producenten Larry stjäl Kevins idé till ett nytt videospel, är rollerna plötsligt ombytta. Kevin inser att han mött sin jämlike, en ännu större lögnare. Tillsammans med sin bästa vän Becca sätter Kevin igång och gör allt för att få Wolf att erkänna.

Originaltitel Big Fat Liar 2
Regissör Ron Oliver
Manus David H Steinberg
Genre 2010-tal, Äventyr, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Ricky Garcia, Jodelle Ferland, Barry Bostwick, Curtis Lum, April Telek, Paul McGillion, Andrew Herr, Kevin O'Grady, Lisa MacFadden, Omari Newton, Michael Hanus, Nelson Wong, Adil Zaidi, Fiona Vroom, Karen Holness

Henkepedia
2018-05-05
I stort sett lik originalet med både lögnerna och budskapet men saknar det som gjorde den första bra och underhållande.
2017-10-12
Förvånansvärt ickedåligt, men det vore förstås fel att använda ord som "bra". Det är en standarddum story, och har man lite vana från sådana här filmer, så vet man att man får stå ut med en hel del skit i form av usel humor och allmänna fånigheter. Men jag har nog blivit lite härdad vid det här laget och kan fokusera mer på de dumroliga inslagen. Barry Bostwick är trots allt lite kul, iaf innan han får sin make over, och jag gillar den diffusa öststats-karaktären. Huvudpersonen är också lättare att tolerera än vad jag hade befarat, och jag roas lite av Jodelle Ferlands karriär i största allmänhet. Så hyfsad underhållning tyckte jag ändå att det var