2.7

Bilar 3

När den legendariske Blixten McQueen blir omkörd av en ny blixtsnabb generation racers befinner han sig helt plötsligt utestängd från den sport han älskar. För att komma tillbaka in i matchen får han hjälp av en ung och tävlingsinriktad racertekniker, Cruz Ramirez, som även hon har sin egen plan för att vinna. Blixten hämtar sin inspiration från den en gång så fenomenale Hudson Hornet och ett par oväntade svängar. Han bevisar att #95 fortfarande är att räkna med när det verkligen gäller!

Originaltitel Cars 3
Regissör Brian Fee
Manus Kiel Murray, Bob Peterson, Mike Rich
Genre 2010-tal, Animerad, Äventyr, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Owen Wilson (röst), Cristela Alonzo (röst), Chris Cooper (röst), Nathan Fillion (röst), Larry the Cable Guy (röst), Armie Hammer (röst), Ray Magliozzi (röst), Tony Shalhoub (röst), Bonnie Hunt (röst), Lea DeLaria (röst), Kerry Washington (röst)

Starkbröl
2019-04-14
En... eh... feministisk Cars? Går på tomgång i allmänhet men har ett rätt bisarrt slut. Några enstaka roliga skämt. Väldigt långt ifrån ettan och tvåan.
viffslan
2019-01-05
Överraskande bra. Väldigt trög i början men blev bättre hela tiden. Dock kändes slutet väldigt vuxet och lite för präktigt men filmen får iaf en fyra.
HerrNenne
2019-01-03
Har potential och fyller sin tid bra men är lite väl tillrättalagd och snäll kanske.
AngelsDiary
2018-03-31
Denna hade gjort sig bättre som en uppföljare till ettan då dom båda är i samma riktning. Helt okej slötittar film.
dafreakish
2018-03-17
Ännu en onödig Bilar-film. Mer av samma där de bjuder på fart och fläkt men utan någon vidare substans. Jag kan helt enkelt inte ta de talande bilarna på allvar. Det är helt enkelt rätt trist och den Rocky 5 liknande twisten är bara dum.
Mysharry
2018-03-12
Helt ok, men inte mer. Femåringen får vänta med att se den.
Sir_Lord
2018-01-05
Bättre än tvåan, men känns som en omstart av första fast lite sämre.
myslas
2017-12-09
Möjligtvis något bättre än tvåan men det spelar ingen roll för det är fortfarande mestadels tråkigt. Pixar kan mycket bättre än såhär.
2017-11-20
Tycker ändå slutet är lite fint. Annars är det ganska tråkigt. Cars saknar verkligen helt och hållet den där Pixar-känslan.
Applekingen
2017-09-10
Efter 2:an som var en besvikelse hade jag låga förväntningar men filmen överraskade faktiskt mig väldigt positivt. Handlingen följer upp 1:ans handling på ett bra sätt vilket 2:ans definitivt inte gjorde. Bärgarn har åter igen fått mindre screentime vilket jag gillar skarpt då han bara var irriterande i 2:an där det blev för mycket men nu var han rolig som i 1:an. Filmen faller dock lite på att den är lite för lik 1:an när de kör racen.