2.6

Bill & Teds galna äventyr

Bill och Ted är två coola snubbar som fantiserar om att starta ett band som skulle kallas "Wyld Stallyns" och att en dag kunna lära sig spela gitarr. Men i deras lärares ögon är de inte lika coola. Om de inte klarar av sin sista historieredovisning får de inte ta examen och detta i sin tur skulle leda till att Ted skickas till en militärskola i Alaska av sin pappa. En figur från framtiden visar sig i grevens tid och förser Bill och Ted med en tidsmaskin i form av en telefonkiosk.

Originaltitel Bill & Ted's Excellent Adventure
Regissör Stephen Herek
Manus Chris Matheson, Ed Solomon
Genre Äventyr, Komedi, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Alex Winter, George Carlin, Terry Camilleri, Dan Shor, Tony Steedman, Rod Loomis, Al Leong, Jane Wiedlin, Robert V Barron, Clifford David, Hal Landon Jr, Bernie Casey, Amy Stock-Poynton, J Patrick McNamara, Diane Franklin, Kimberley Kates

Solidus
2019-05-26
Härligt underhållande kopia på TILLBAKA TILL FRAMTIDEN. Stäng av hjärnan och njut av filmens flum. Det råder skön kemi mellan Keanu Reeves och Alex Winter.
2017-10-22
ulpe01
2016-06-27
Underhållande är rätta ordet. Härliga flummiga 80-tal.
Litsne
2015-10-22
Den var riktigt dålig, men ändå lite underhållande. En svag 2:a.
2014-11-08
När man är liten så har man ingen aning om vilka skådespelarna i filmer är och man bryr sig och när jag senare upptäckte att det var Keanu Reeves som var med i filmen blev jag förvånad. En halvkul film som fungerar när man inte har något bättre och man har tid att slöa bort. 2+
Vigggo
2013-11-06
Haha, älskade verkligen denna. Gillar 80-talskänslan, humorn och flummigheten.
Nintendo64
2012-12-21
Så fruktansvärt ologiskt och urflippad på alla plan, men ändock riktigt underhållande
Kubrick
2012-12-08
Gick knappt att kolla på, verkligen inte min typ av komedi.
BarryHero
2012-04-16
Riktigt kul och charmig! Svag for tidsresor och det skottes ratt bra har. Nojd.
ziferN
2011-12-18
Oväntad rolig, mysig och underhållande film med ett snabbt tempo. Storyn är så dum att det blir roligt. Helt ok film att spendera sin tid med!