2.4

Bill & Teds galna mardrömsresa

En tyrann från framtiden tillverkar onda androider som skickas tillbaka i tiden för att eliminera Bill och Ted.

Originaltitel Bill & Ted's Bogus Journey
Regissör Peter Hewitt
Manus Chris Matheson, Ed Solomon
Genre Komedi, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Alex Winter, William Sadler, Joss Ackland, Pam Grier, George Carlin, Amy Stock-Poynton, Jim Martin, Hal Landon Jr, Annette Azcuy, Sarah Trigger, Chelcie Ross

RobinF
2010-03-11
pendlade mellan en etta och två hela filmen igenom men sen kom slutet och det var bland do bästa jag har sett! I believe in Bill and Ted
2010-02-16
Den här ligger väl nånstans i gränslandet mellan en tvåa och en trea. Man försöker sig ändå på att skapa en ny kreativ historia och upprepar inte bara samma handling som i första filmen. Man har dock inte lika många roliga idéer denna gång och tidsresandet var roligare än det resande i dödsriket man ägnar sig åt här. Men man lyckas ändå kräma ur en del roliga skämt även ur detta. Främsta anledningen till att jag ändå gillar det här är nog ändå att jag faktiskt redan har köpt hela konceptet och tycker att det är ganska roligt att de drar runt och kallar folk för "dude". Sammantaget blir jag tillräckligt underhållen för att det ska räcka till en svag trea
Blink182
2010-01-27
PEAOEAHEAhEA mycket sämre än ettan. Kan inte med att ge den en etta faktiskt
Djason
2010-01-17
Klockren besvikelse. 1:an var cahrmig och ganska rolig, denna är raka motsatsen. Känns som filmen är ihopkraffsad på 20 minuter.
iKino
2009-11-08
"Evil robot usses", "excellent" är några av de repliker som satt sig på minner i alla dessa år. Men i jämförelse med originalet, är den rätt svag. En kulttrea.
erhan
2009-03-13
Älskade denna när jag var liten så jag sätter temporärt en 4, men jag får nog ta och se om den!
Fläskkäft
2008-09-19
Meningslös uppföljare som är på samma nivå som den första, dvs. småfniss här å där. Det är faktiskt döden som är roligast, hur det nu låter. =) Bra Kiss-låt i sluttexten, "God gave rock'n roll to you".
MFKR
2008-04-16
En av de filmer jag sett flest gånger. Inte lika bra som jag mins den, men min smak har väl ändrats väldigt mycket sedan jag sedan såg den. Men nostalgi faktorn väger upp mycket av filmens svagheter och är fortfarande störtskön att se på.
Qrunch
2008-03-07
Kul då, inte kul nu. Men det blir trea även här pga av den var skitkul när det begav sig
Kaleid
2008-02-28
Att någon kan tycka att den här filmen är bra är mycket roligare än alla filmens sammantagna skämt. Men smaken är ju som baken, i alla fall om man gillar Bill & Ted!