1.8

Billionaire Boy

Len och sonen Joe Spud har blivit multimiljonärer efter att Len uppfunnit en ny revolutionerande toalettrulle. Nu bor de i ett enormt hus med egen butler. Trots den enorma rikedomen har den 12-åriga Joe problem med att hitta en riktig vän. Privatskolan ska bytas mot en kommunal, men Joes planer på att hålla en låg profil går inget vidare när hans pappa råkar avslöja honom rejält inför hans nya klasskompisar.

Originaltitel Billionaire Boy
Regissör Matt Lipsey
Manus Kevin Cecil, David Walliams
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare John Thomson, Sean McKenzie, Todd Boyce, Warwick Davis, Catherine Tate, James Fleet, Connie Campbell, David Walliams, Tupele Dorgu, Patrick Kerins, Elliot Sprakes, Deborah Blake, Tina Chiang

HerrArne
2018-08-23
Dickens i vår absurda nutid?
yrkeschaufföre
2018-08-22
Det lite udda formatet och berättelsen gör mig positiv. Men den är inte fantastiskt berättad eller spelad. Mest intressant tycker jag att Warwick är.
MsA
2017-12-10
Passar nog bättre som barnbok av Walliams än som TV-film men lite småkul då och då!
KyLLo
2017-12-09
Fånig och väldigt överdriven, men småkul emellanåt. David Walliams, känd från Little Britain, medverkar som mattant och ligger bakom en del av manuset.