Billionaire Boys Club

Historien utspelar sig under 1980-talets yuppie-era i Los Angeles. Några unga killar gör snabba pengar, men deras "bluff" blir snart farligare än de tänkt sig.

Originaltitel Billionaire Boys Club
Regissör James Cox
Manus James Cox, Captain Mauzner
Genre Drama, Thriller, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Ansel Elgort, Kevin Spacey, Taron Egerton, Emma Roberts, Ryan Rottman, Jeremy Irvine, Thomas Cocquerel, Bokeem Woodbine, Barney Harris, Waleed Zuaiter, Suki Waterhouse, Billie Lourd, Judd Nelson, Wayne Pére, Rosanna Arquette, Cary Elwes

2019-02-26
Börjar rätt okej och det är lite intressant att se hur saker och ting utvecklar sig och hur absurd och destruktiv hela yuppie-grejen är blir så tydligt här. Men, det är ett för distanserat perspektiv som mest gör en kul grej av det och kritiken mot systemet känns frånvarande. Och det blir rätt tråkigt. Klar men rätt svag tvåa ändå.
DrJW
2018-08-17
Filmen försöker vara som The Wolf of Wall Street, förutom att den filmen var bra och den här var inte det. Detta är skitversionen av The Wolf of Wall Street! Manuset var dåligt skrivet och dem skrev huvudpersonen, som är baserad på en riktig person, så dåligt att det inte känns trovärdigt med vad han gör i hälften av filmen! Jag tycker också att Ansel Elgort och Taron Egerton borde ha bytt roller. De var två bra saker med den här filmen - Cary Elwes som Andy Warhol, och snälla gör en biopic film om Warhol och låt Cary spela honom igen!,och Kevin Spacey (ja jag vet om de sexuella anklagelserna och fan ta honom för det, men han är fortfarande en riktigt bra skådespelare!). Titta på den ursprungliga 1987 mini-serien istället, den var bättre och Joe Hunt, huvudpersonen, i den versionen var en mycket, MYCKET BÄTTRE karaktär än den här skitiga versionens karaktär! Och Judd Nelson gjorde en bättre framförande med att spela Joe Hunt än Ansel Elgort! (Nelson i den här filmen spelar ironiskt Joe Hunts far). 1.5 av 5.
PeterTheW
2018-07-21
Mja. Bra skådisar, men blir lite tunt.
Man5on
2018-07-20
Första halvtimman känns den som en halvt lovande light-version av The Wolf on Wall Street blandat med valfri oskyldig John Hughes rulle från tidigt 80-tal. Sen tappar den allt och sista akten är i det närmaste parodiskt usel. Övriga kommentarer kring Spacey och hans karaktär i denna film känns onödiga, alla vet nog läget där.