2.4

Bilskojarna

De två tvillingbröderna, Roy och Luke, har varsin firma för begagnade bilar. De är bittra rivaler och gör allt för att överträffa varandra. På den ena firman arbetar bilförsäljaren Rudy som vill ställa upp i valet till senaten och hans chef Luke lovar att låna honom pengar. Men Luke dör innan dess och det tvingar Rudy att bli kvar på sitt arbete. Han och de andra kollegerna på firman gör allt de kan för att hindra Roy från att ta över den, inklusive att begrava Lukes döda kropp på firmans bakgård.

Originaltitel Used Cars
Regissör Robert Zemeckis
Manus Robert Zemeckis, Bob Gale
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Kurt Russell, Jack Warden, Gerrit Graham, Frank McRae, Deborah Harmon, Joe Flaherty, David L Lander, Michael McKean, Michael Talbott, Harry Northup, Alfonso Arau, Al Lewis, Woodrow Parfrey, Andrew Duncan, Dub Taylor, Claude Earl Jones

jonbo
2005-11-26
En stark tvåa. Passar som söndags-film. Men tyvärr har jag aldrig och kommer aldrig ha Kurt Russell som nån större favorit-skådis. Lockar några små skratt - men det är kul att se Michael McKean i tidig roll.
djonipony
2005-05-23
rätt bra. coolt att spielberg ex-proddat den. inte oväntat om man tänker på att gale/zemeckis skrev hans '1941' nåt lr ett par år innan.
Bomkia
2005-01-14
Faktiskt riktigt underhållande.
PalRovhal
2004-09-24
Bortglömd skrattfest
XenoMorph
2004-07-23
Inte min humor. Zemeckis tredje etta på fem sedda filmer.
djonipony
2004-01-12
tänker som bobby p; hoppas mkt på denna eftersom russell e med o zemeckis gjort den
« Föregående kommentarer