3.3

Bind mig, älska mig

Ricky, en nyligen utsläppt mentalpatient, kidnappar den nedgångna före detta porrstjärnan Marina som han haft sexuellt umgänge med tidigare. Ricky vill att de skall gifta sig och för att få henne att älska honom binder han fast henne i sin lägenhet. Marina finner sig fast i en situation fylld av misstankar, spänningar och sjuk humor samtidigt som hon själv funderar över sitt eländiga liv, saknaden av kärlek och sin bedrövliga andedräkt...

Originaltitel ¡Átame!
Alternativ titel Tie Me Up! Tie Me Down!
Regissör Pedro Almodóvar
Manus Pedro Almodóvar, Yuyi Beringola
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Romantik, 80-tal
Skådespelare Antonio Banderas, Victoria Abril, Loles Leon, Julieta Serrano, María Barranco, Rossy de Palma, Francisco Rabal, Lola Cardona

2015-09-26
Filmen känns lite för problematisk för att enkelt kunna sätta en fyra, men ju mer jag tänker på det desto mer tycker jag den förtjänar det. Det funkar liksom. Filmen är väldigt rolig och riktigt fin.
Raimo_1985
2015-04-28
Inte så bra, nä jag gillar den inte alls. Antik syn på könsroller för att vara Almodovar, men han kanske kände att han var tvungen att göra en lite konservativ film. Videokassetten jag såg var skrotfärdig också men det ska inte påverka betyget, även om det var irriterande. Jag är säker på att jag inte hade gillat filmen ändå. Knäppaste sexleksaken i världen förekommer i filmen, det var nog det roligaste! :D
Dele
2013-05-20
Almodovar besitter ett kul berättande, och här finns också några pärlor. Överlag så finns dock inte att trovärdigheten riktigt där, och detta blir som helhet inte mer än en läckert berättad ok. bagatell.
AmyTatti
2013-01-27
Fantastiskt skruvad och tankeprovocerande som de bästa Almodovar-filmerna är. Har aldrig sett en sexscen som varit så lång och så bizarrt rolig.
Aven
2012-08-13
En ovanligt snäll Almodovar-film ändå, men helt underbart flippad. Sexscenen är bland de bästa som iaf jag har sett.
Paddyeahh
2011-09-01
Haha. Tokiga spanjacker.
Ola_Schubert
2010-09-05
Intrigen är inte alls så undefunding som den brukar vara i Almodóvar filmer. Visst tas "kärsedkomplexet" upp, men bara på ett ytligt sätt. En svag trea i betyg, duger som ströunderhållning.
TonyMontana
2010-01-23
Almodovar må lida av någon form av störning, men filmerna går trots det sällan att klaga på. Man får ta dem inte minst bind mig älska mig med en nypa salt, men gör man det är det mycket bra filmunderhållning. Banderas gör en strålande insats och filmen har minst sagt en bindande effekt på sina åskådare.4:a
larox
2009-11-22
Ännu en lyckad Almodóvar! Härligt skön stämningsfull film med vissa bisarra inslag som snarare höjer än sänker innehållet. Underbar med en icke väntad vändning
Beccson
2009-09-13
Inte den bästa av Pedro Almodóvar, men trevlig var den ju.