2.7

Bird People

Den frekvent flygplanspendlande amerikanske affärsmannen Gary tar ett drastiskt beslut ? att inte åka tillbaka till jobb och fru utan i stället stanna på hotellet vid Parisflygplatsen Charles De Gaulle. Hans vägar korsas med hotellstäderskan Audrey, som har en viss fäbless för fåglar, och de finner varandra genom deras delade fascination för det luftburna.

Originaltitel Bird People
Regissör Pascale Ferran
Manus Guillaume Bréaud, Pascale Ferran
Genre Drama, Romantik, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Josh Charles, Anaïs Demoustier, Roschdy Zem, Taklyt Vongdara, Geoffrey Cantor, Camélia Jordana, Radha Mitchell, Akéla Sari, Anne Azoulay, Manuel Vallade, Hippolyte Girardot, Renjen Joseph, Genevieve Adams, Clark Johnson, Mathieu Amalric (röst)

2022-03-23
Väldigt bra filmad. Däremot drog fågeltemat ner intrycket.
Medlock
2015-04-08
Inte alls dum. Historien om Gary gillar jag mycket. Audreys dito är jag lite mer kluven till, inte helt lättsmält. Hur som helst en annorlunda och oförutsägbar film, som är bättre än sitt rykte.
Aristi
2015-02-06
Snark?!
hestret
2014-12-09
Har vissa stunder av väldigt intressant filmskapande och teman som gör att den klarar sig från lägre betyg, vilket den kanske egentligen förtjänar på grund av sitt röriga genomförande som ofta innebär att man avviker från det som är spännande. Gillar den märkliga inledningsscenen i tågvagnen, men mycket annat känns lite konstlat. Hela Garybiten är riktigt ointressant och lam och nyhetsvärdet av Audreys märkliga kväll avtar förstås ju längre det pågår. Till slut blir det lite för vimsigt. Till skillnad från mycket annat hade den här filmen kunnat säga något om Vårt Nutida Sätt Att Leva, men det här går inte ihop till slut. 37/100
Sodastream
2014-12-05
Tyckte den var fin, fast levde inte riktigt upp till vad jag hoppades på efter att ha sett trailern.