2.5

Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn

Efter att det har tagit slut med Jokern slår sig Harley Quinn samman med Black Canary, Huntress och Renee Montoya för att rädda en ung flicka från ledaren i ond organisation.

Originaltitel Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn
Alternativ titel Harley Quinn: Birds of Prey
Regissör Cathy Yan
Manus Christina Hodson
Genre Action, Kriminalare, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Margot Robbie, Rosie Perez, Mary Elizabeth Winstead, Jurnee Smollett-Bell, Ewan McGregor, Ella Jay Basco, Chris Messina, Ali Wong, David Ury, Matthew Willig, Steven Williams, Charlene Amoia, Bojana Novakovic, François Chau, Miyuki Matsunaga, Derek Wilson, Joe Bucaro III, Robert Catrini, Daniel Bernhardt

2021-03-06
Enerverande men ganska kul film. Förvånansvärt brutal och med rätt så coola action-sekvenser. Mycket svag trea. (7-/15)
lucius
2021-02-19
Ganska rolig popcorn-rulle.
atroxa
2020-12-05
Det här var inte bra.
Tatty
2020-11-02
Ganska bra och spännande! Gillade Harley Quinn skarpt! Hennes roll och utseende var frän! Gillade att det hände ganska mycket grejer nästan under hela filmen!
Starkbröl
2020-10-13
Margot Robbie är bra, och flera andra gör också bra ifrån sig i denna egentligen ganska sömniga standardactionrulle. Den får lite bonus och blir till en svag trea eftersom förväntningarna var så sjukt låga efter Suicide Squad, som är en av världens sämsta filmer. Ändå inget man minns ens en minut efter.
Djason
2020-10-13
Harley Quinn var behållning i suicide squad men när hon får en egen film blir det inte så bra ändå som man skulle kunna tro. Dock är Margot Robbie bra och även Ewan McGregor spelar gött som boven i filmen.
Hanness
2020-10-07
Såg den enbart för att det var DC karaktärer, otroligt fånigt. Lika överdrivet som 300.
karlmats
2020-10-03
Harley Quinn var väl det bästa med den mediokra Suicide Squad men hennes spinoff-film blir lika medioker den. Det blir kaotiskt rörigt vilket naturligtvis är medvetet men det är inte lika coolt som de försöker få det till och bikaraktärerna som Robbie får släpa runt med är inte tillräckligt intressanta för att man ska bry sig om dem. Kul i sig ändå att en superhjältefilm med en rejäl budget får både skrivas, regisseras och headlinas av kvinnor, hoppas bara det blir mer lyckat nästa gång. En stabil 2a.
2020-10-03
Nja, den filmen är för rörig och det känns som filmen försöker alldeles för mycket att vara skruvad att det bara blir löjligt...
amam
2020-08-18
Vilken kaotisk röra. Jag gillade Mary Elizabeth Winsteads karaktär men resten var mest bara en massa hoppande fram och tillbaka. Välproducerad och färgrann däremot. Svag trea.