2.7

Björnligan

Komedi om ett barnlag i baseball. Laget består av en samling osannolika bråkstakar, och den åldrande otursförföljde tränaren skall hjälpa dem att vinna den hårt konkurrensinriktade kaliforniska ligan. Kommer satsningen att lyckas?

Originaltitel The Bad News Bears
Regissör Michael Ritchie
Manus Bill Lancaster
Genre 70-tal, Komedi
Skådespelare Walter Matthau, Tatum O'Neal, Alfred Lutter III, Vic Morrow, Joyce Van Patten, Jackie Earle Haley, Ben Piazza, Brandon Cruz, Shari Summers, David Stambaugh
Filmnummer 22077

Lotso
2014-07-05
I sin helhet en väldigt bra film men det är framför allt slutet på filmen som gjorde att den blev så bra som den blev. Med intressanta karaktärer, relativt bra skådespeleri och underhållningsvärdet på filmen är det inte undra på att denna har blivit en klassiker. Gör som Walter Matthau och ta några öl med polarna och sätt er och kolla på The Bad News Bears!
myslas
2013-07-27
Charmig, men har inte åldrats särskilt väl. Räknas nog som en av de bästa baseball-filmerna mestadels baserat på nostalgi.
TobiasRydén
2012-08-08
Charmig! Mycket bra manus, alla karismatiska karaktärer utnyttjas inte till fullo, men i detta fall är det ett lyxproblem. Helt klart en inspirationskälla till Terry Zwigoffs "Bad Santa", framförallt när det gäller Walter Matthaus och Billy Bob Thorntons rollfigurer i respektive film och musiken (utdrag ur Bizets "Carmen"). Inte konstigt att Thornton fick huvudrollen i nyinspelningen.
Xenox
2012-06-26
En gammal favorit, tvåan är däremot bättre.
norenorama
2011-06-04
Underbar sportfilm som låter barn bete sig som barn hela vägen igenom, härliga personligheter och kemi mellan skådespelarna. Rekommenderar den starkt!
O´Reilly
2008-01-12
Been there, done that, bought he T-shirt, NEEEEEEEEEXT!
moffegreven
2007-02-12
precis likadan som alla andra amerkanska filmer i den här typen, jag menar det verkligen alla är likadana
divaad
2006-11-26
näe.. dålig!
Bomkia
2006-11-04
Underhållande sportfilm som undviker genrens värsta fallgropar. 3+
St_affan
2005-11-19
Härligt elak baseballfilm. Walter Matthau är riktigt scysst som charmigt svinig tränare.