2.6

Blå män

Jesper och Lotte är anställda på en återvinningsstation, och de arbetar inte så snabbt, för att uttrycka det milt. Kan något skjutas upp, så är det garanterat redan uppskjutet - och det systemet fungerar jättebra för de två kollegorna. Men då den smarte IT-säljaren Jesper skall avtjäna sitt straff - samhällstjänst - på återvinningsstationen är friden över.

Originaltitel Blå mænd
Alternativ titel Take the Trash
Regissör Rasmus Heide
Manus Rasmus Heide, Mick Øgendahl
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Troels Lyby, Sidse Babett Knudsen, Thure Lindhardt, Mick Øgendahl, Beate Bille, Helle Fagralid, Maibritt Saerens, Per Rosenberg, Claes Bang, Søren Malling, Jens Jørn Spottag, Anne-Grethe Bjarup Riis, Mia Lyhne, Ditte Hansen, Martin Brygmann, Dick Kaysø

Filmgalning
2016-09-05
Standardrulle som funkade kl 4 på morgonen på jobbet!
Sarakin76
2014-03-27
Helt ok!
Gigi1943
2013-05-08
Det fanns en del roliga poänger men jag tycker att Sidse skall hålla sig "Borgen".
PeterTheW
2012-05-13
Smårolig men överlag väldigt svag.
hsimpson
2012-05-13
Extremt ojämn. Några sköna scener, men överlag var det inte särskilt bra, faktiskt.
dafreakish
2011-12-26
Riktigt rolig typiskt knäpp dansk komedi. Bitvis lite för knäppt men klart sevärd.
Gröne_Orm
2010-09-26
Ingen omvälvande upplevelse på något sätt.
Januarianna
2010-08-25
feelgood-film med härliga detaljer, som pappan med all duschkräm i ansiktet och den underbara, krigiska flatan på Soptippen. Aningens förutsägbar ibland. men som sagt rolig.
sawa
2010-06-21
Småtrevlig film. Som filmbeskrivning funkar kanske detta bättre: Jesper blir av med körkortet efter att ha kört onykter och samhällstjänsten han döms till görs på den lokala återvinningscentralen där hans gamla förmågor inte räcker långt och han måste anpassa sig till sin nya situation.
Quartz
2009-12-29
helt ok komedi. är oxå danskfilm-fantaiker, men tycker inte denna kvalificerar till att höra till det bäst jag sett på något vis. men en hel del skojiga moments het klart. OCH konstig och smått felaktig filmbeskrivning ja.