2.2

Black Adam

Nära 5000 år efter att han tilldelats de forntida gudarnas allsmäktiga krafter - och fängslats lika snabbt - blir Black Adam befriad, redo att släppa lös sin egen form av rättvisa i den moderna världen.

Originaltitel Black Adam
Regissör Jaume Collet-Serra
Manus Adam Sztykiel, Rory Haines, Sohrab Noshirvani
Genre Action, Science Fiction, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Dwayne Johnson, Aldis Hodge, Pierce Brosnan, Noah Centineo, Sarah Shahi, Quintessa Swindell, Marwan Kenzari, Bodhi Sabongui, Mohammed Amer, James Cusati-Moyer, Jalon Christian, Jennifer Holland, Henry Winkler, Djimon Hounsou

RichardEk
2023-01-14
Vida förhandsdiskuterad är ’Black Adam’ inte en film som står sig väl i det notoriskt ojämna DC-universumet. ’The Rock’ är för mycket sitt eget varumärke för att fungera som trovärdig antihjälte. Han omges vidare av ett blekt och ointressant team av superhjältar. Lägg till på det en oväntat träig och fånig dialog. Ett antal snygga panoramavyer och stridsscener bjuds vi på, men inte mer än så.
Olof_Gronlund
2023-01-03
Började bra, fin action och snygga effekter. Då tänkte jag den skulle bli bra, men kändes som att slutet blev som all andra filmer, massa action och lite handling, då tappar man fokus, för man orkar inte sitta och titta på pang pang i 1h.
Rune2000
2023-01-02
Filmen misslyckas med balansen mellan action och drama/handling. Kändes som att det var 90% action som sen blev utfylld med lite handling. Dwayne Johnson är stel i titelrollen eftersom han måste vara seriös genom större delen av handlingen och kan därmed inte charma oss med sin humor. Resten av skådisarna gjorde det de kunde för att driva handlingen vidare men gjorde ingenting intressant med rollerna. Lägg på generiska actionscenerna och en speltid på drygt 2 timmar. Det kan inte bli annat än bottennotering från mig.
Adeoo
2022-12-16
Ganska taskigt manus, var nästan bara fokuserat på non-stop action som man kan jämföra med Man of Steel men den var ändå underhållande. Ungefär som jag hade förväntat mig.
psyche_delic
2022-12-16
Redan från start var den riktigt korkad, men den var ändå rätt underhållande. Oklart om den var menad lite som en parodi, men det är nog bästa sättet att se den…
Hanness
2022-12-14
Sevärd, inte mer än så.
PeterTheW
2022-12-13
Tycker den är helt okej i början, när den fåniga tillbakablicken är slut, men sen tappar den snabbt. Bitvis skitsnygg, bitvis riktigt ful och plastig.
FilmRunar
2022-11-23
En medioker DC film som vanligt.
fridenpaden
2022-11-18
Vet inte varför jag hade trott att det här dravlet skulle vara nåt annorlunda. Trams på hög nivå.
Suzolid
2022-11-14
Ett praktexempel på hur hjältefilmerna skall säljas in hos kidsen. Kidsen i filmen, och de vuxna för den delen, beter sig så pinsamt fånigt att jag vred mig i biostolen. Jag saknar det mörka och allvarliga i intentionen att förstöra världen!