2.9

Black or White

En sörjande änkling dras in i en vårdnadstvist över hans barnbarn, som han hjälpt till att uppfostra.

Originaltitel Black or White
Regissör Mike Binder
Manus Mike Binder
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Kevin Costner, Octavia Spencer, Jillian Estell, Bill Burr, Mpho Koaho, Anthony Mackie, Andre Holland, Gillian Jacobs, Jennifer Ehle, Paula Newsome, Joe Chrest, Bertha Bindewald, Janeline Hayes, Indigo, Lindsey G Smith, Lloyd Dillon, Ernest Wells

HerrNenne
2016-08-18
Balanserar hela tiden på gränsen mellan att vara för jobbig, men går inte ofta över den. Solid film.
bryngel
2016-03-25
Nära tvåan. Men det känns bra att ha sett den, så en svag trea får det bli.
Kajanus
2016-01-03
Ojämn film med en del brister som vägs upp av en värme och tillit till förbättring. Costner och stjärnskottet Jillian Estell har en fin personkemi sinsemellan och levererar gedigna rollprestationer.
Bomkia
2015-11-14
Lite väl på näsan allting, men Costner är riktigt bra. 3+
jp
2015-10-23
Costner är så jäkla bra!
TimBuckley
2015-07-22
(rek 3a) Allt som allt, en välgjord film med goda skådespelarinsatser. Enda nackdelen är att filmen är lite väl tillrättalagd. Men å andra sidan, med en (välspelande) Costner i huvudrollslistan. Vem är förvånad över filmens "hederlighet"? Allt som allt, alltså bra. 3a.
Robodan
2015-07-07
Till större del en fin film med en mycket välspelande Kevin Costner. Jag gillar inte titeln för den är egentligen väldigt missvisande. Det är lite tillrättalagt och överdrivet stundtals, men engagerar hela vägen.
2015-04-30
Ganska bra med många riktigt bra stunder. Den har också ganska många mindre bra stunder och allt känns lite för tillrättalagt för att kännas äkta. Mycket stark tvåa.