2.6

Black Beauty

Den svarta hingsten Black Beauty får uppleva både människans värsta och bästa sidor i sitt sökande efter en plats där han kan få kärlek och omvårdnad.

Originaltitel Black Beauty
Regissör Caroline Thompson
Manus Anna Sewell, Caroline Thompson
Genre Äventyr, Familjefilm, Drama, 90-tal
Skådespelare Sean Bean, David Thewlis, Jim Carter, Alun Armstrong, Peter Davison, John McEnery, Alan Cumming (röst), Eleanor Bron

Skapad 2019-09-30 av Nathalena
Denna film handlar om hästen Black Beauty som fick ett ganska så tufft liv. Han föds en vacker dag och får en underbar kärleksfull mamma. Hela livet är underbart och lyckligt för det lilla föl...   Läs mer »

2019-01-27
Inga kommentarer...
2017-10-28
peu-depeu
2015-09-04
Är inte särskilt intresserad av hästar, och tycker filmen har lite för larvig framtoning i början för att slutet ska göra mig känslomässigt engagerad.
rebeccajansson
2014-01-09
Jättefin film. Jag grät flera gånger. Den är det bästa Black Beautyfilmen.
Djason
2013-07-10
Ingen större hästmänniska men denna film var helt klart över förväntan. Både sorglig och fin.
Tuohte
2013-06-27
En av favoritfilmerna när jag var liten.
josse-94
2013-06-17
En stark tvåa får filmen! Trots att den verkade ganska dålig så kom det en del tårar.
ellaine
2013-03-14
Jag tyckte egenteligen inte om den men fick trots det tårar i ögonen på slutet så det blir en tvåa i alla fall.
Tolkana
2012-10-30
Minns att jag grät över denna när jag var liten.
arruba
2012-04-06
Fin film men usch va den var sorgsam ibland, men det är i detta fall bara imponerande, alltid snyggt att lyckas beröra över film.