2.7

Black Belt Jones

Jim Kelly, från Enter the Dragon, spelar huvudrollen i denna korsning mellan kung fu och blaxploitation. När maffian vill köpa Pops karateskola för att kunna riva den och bygga nytt kallar eleverna in traktens karateexpert Black Belt Jones, som spöar skurkar till svängigt 70-tals soundtrack.

Originaltitel Black Belt Jones
Regissör Robert Clouse
Manus Alex Ross, Fred Weintraub, Oscar Williams
Genre 70-tal, Action
Skådespelare Jim Kelly, Gloria Hendry, Scatman Crothers, Eric Laneuville, Alan Weeks, Andre Philippe, Vincent Barbi, Mel Novak

dudson
2015-11-21
Länge sedan jag blev så underhållen av en film😂 och vilken dialog sen haahaa.det bara haglar tokerier. Bästa kommentaren är. Im gona make you look like a sick fagot lol) sen groovy musik samt extremt mkt karate fighting. Detta är ett kultigt mästerverk!
JeremyClarkson
2015-02-01
Tony Valente lär ju ha sett den här filmen ett par gånger eller så.
Fläskkäft
2014-09-21
Klart underhållande blaxploitation/karatefilm! Jim Kelly gör mycket miner och ljud när hans slåss, väldigt likt Bruce Lee och slagsmål finns det gott om i denna rullen. Handlingen är enklast möjligast och ger rum åt slagsmålen med sin härligt funkiga musik och roliga ljudeffekter. Klädmodet är riktigt vasst och vilka plagg, skjortorna är asgrymma. Slagsmålssekvensen på tåget och slutfighten på biltvätten är filmens höjdpunkter. Slutfighten är såååå utdragen den kan bli. Strandscenen är även den en höjdare!! =) Gillar du genren: MISSA INTE!!!
johanfwahlberg
2013-09-16
Härligt ostig! Nästan allt är dåligt på ett bra sätt. Helskön!
Semiramis
2013-02-25
Kul!
MtotheN
2010-05-28
extremt utdragna fightingscener, horribelt skådespel, men störtskön =) "you need an education"
Kvalsternackan
2010-05-28
Riktigt seg och otroligt dålig, men en 2a för sköna, men rätt långdragna fightingscener och roliga repliker.
illness
2009-10-14
Rätt schysst underhållning.
distinkt
2008-02-26
tappar halvvägs in, förstår mig särskilt inte på strandscenen.
Killestocktown
2007-09-23
Cool karaterulle, kul med en Afroamerikansk Karate snubbe med världens afrofrilla!!