1.8

Black Christmas

Hawthorne College har börjat lugna ner sig inför semestern. Men en efter en dödas kvinnliga studenter på campus av en okänd stalker. Mördaren är dock på väg att upptäcka att den här generationen unga kvinnor inte är villiga att bli olyckliga offer eftersom de kämpar med allt de har till slutet. Remake på "Black Christmas" från 1974.

Originaltitel Black Christmas
Regissör Sophia Takal
Manus Sophia Takal, April Wolfe
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Imogen Poots, Brittany O'Grady, Aleyse Shannon, Lily Donoghue, Cary Elwes, Caleb Eberhardt, Ben Black, Simon Mead, Madeleine Adams, Nathalie Morris, Zoë Robins, Ryan McIntyre, Mark Neilson, Lucy Currey, Jonny McBride

Djason
2020-11-26
Förutsägbar visst men filmen har ändå ett visst värde men självklart har man sett vassare liknande filmer.
ToddDowney
2020-11-14
Detta måste vara den sämsta remaken på år och dar. Hade haft ett jätte bra koncept men de förstörs utav dess feministiska vinkling. För det är inte direkt diskreta. Sedan att regissören blir arg så fort man inte gillar filmen utan att man är kvinnohatarr och att filmen inte var för dig. Den korta produktionen på 8 månader från start till slut hjälper inte heller. Nej.. ett rejält bottennapp.
produr
2020-11-10
När jag såg remaken The Haunting(1999) på Det spökar på Hill House(The Haunting,1963) trodde jag det var den sämsta nyinspelning jag har sett men den här versionen/remaken vinner med hästlängder. En fullständig massaker på en av mina skräckfilmsfavoriter .Usch
2020-10-24
En riktigt tanig och tunn version/remake av Black Christmas. Det feministiska upplägget stör inte det minsta, men den totala bristen på blod och spänning gör det.
Rymdis
2019-12-22
Jag läste en del recensioner som klagade på att filmen är förutsägbar och visst är den det, men det är väl meningen? Bortsett från att den tar upp jobbiga ämnen är det en film som inte tar sig på så stort allvar, utan slänger in ett aktuellt ämne (metoo, typ) i en gammal form (slashergenren) och leker med det som kommer ut. Helt okej underhållning blir det och förhoppningsvis början på en modernisering av genren.