1.4

Black Dahlia

Ett av Hollywoods mest kända olösta fall är det brutala ­mordet på skådespelerskan Elizabeth Short 1947. 2006 skakas Los A­ngeles gator av att någon lämnar massakrerade kvinnolik efter sig. Ondskan är tillbaka!

Originaltitel Black Dahlia
Regissör Ulli Lommel
Manus Jeff Frentzen, Ulli Lommel
Genre 2000-tal, Kriminalare, Skräck
Skådespelare Elissa Dowling, Christian Behm, Sutton Christopher, Patrick Faucette, Laura Hofrichter

Cim-Inc
2010-06-21
Förstår inte hur sånthär dravel får släppas på DVD? Snacka om att lura folk! Den är ju filmad i samma kvalité som min handycam jag köpte på Lidl för 600kr.....
Sim88
2010-06-12
bättre än BTK killer, men fortfarande hemsk... har tyvärr en film kvar som verkar vara samma kvalité, ska man plåga sig?
mel_gibson
2009-11-21
VILKEN JÄVLA SKIT. haha ser ut som ett gymnasieprojekt. varför kan man inte sätta minus betyg här??
Marybell
2009-06-25
För första gången så önskar ja faktiskt att man kunde sätta en "0"a på vissa filmer....
Galatea
2009-06-17
inte ens värd 1an, sämsta jag någonsin sett. ser ut som en dålig porrfilm rakt igenom, förutom snusk har vi ist mord å blod. och vad i hela friden fick de att filma "dans-sekvenserna"? musikvalet är väl också det sämsta, helt fel. mord, dans, irländsk frukost, sprit, dröm, mord, dans, frukost, sprit, dröm och mord... osv osv. det är hela filmen.
Al_padrino
2008-10-10
Det märks också under filmen , att klipparen märkte att Lommel hade filmat in för lite material, så man få se samma klipp flera gånger.OCH att eftertexterna går rekordsakta. Jag älskar också hur snabbt det tar för en av karaktärerna att återupphämta sig efter att ha blivit helt däckad av sprit. Han däckade, och efter 5 minuter så var han bra igen, körde tillochmed bil.
Al_padrino
2008-10-09
Ett filmhistoriskt ögonblick där man totalt sänker en sann seriemördarhistoria(som bygger på ett mord, känns inte som Lommel läste på nåt skit innan han skrev manuset) på värsta möjliga sätt.
mel_gibson
2008-08-15
Totalt poänglös skitfilm med usla skådisar och regissör. Gråter osynliga tårar pga att filmen ens finns att köpa
Dele
2008-07-27
Taffligt gjord och menlös våldspornografi.
Anonymus
2008-05-28
Usel handling, Usel budget, Uselt skådespel, Usla effekter. Dock sevärd tack vare en del riktigt hemska scener !