3.2

Black Dynamite

Black Dynamite var en afroamerikansk actionlegend under 1970-talet. "The Man" tog livet av hans broder, pumpade in heroin i lokala barnhem och spred oren sprit på gatorna. Black Dynamite var den enda som vågade trotsa och bekämpa snutarnas härjande i gettot.

Originaltitel Black Dynamite
Regissör Scott Sanders
Manus Michael Jai White, Scott Sanders, Byron Minns
Genre Komedi, Action, 2000-tal
Skådespelare Michael Jai White, Arsenio Hall, Mykelti Williamson, Bokeem Woodbine, Phil Morris, Tommy Davidson, Buddy Lewis, Byron Minns, Mike Starr, Miguel A Núñez Jr, Kevin Chapman, Nicole Ari Parker, Salli Richardson-Whitfield, Richard Edson

Daed
2018-03-17
Skön stil, men lite ojämn. Stark tvåa.
haajen
2017-06-20
Emellanåt jävligt rolig men som många komedier är den ojämn, ett måste för blaxplotationfans.
Fläskkäft
2016-01-03
Hade denna rullen släppts på 70-talet hade den varit en naturlig del av utbudet men 2016 är den en mycket komisk hyllning till en sedan länge död genre, blaxploitation. Återskapandet av det typiska som gjorde denna underbara genre så skön sitter som en smäck. Bildkvaliteten, ljudeffekterna, storyn, slagsmålen, överlägsenheten hos hjälten, kvinnosynen, kläderna och frisyrerna är precis som det ska vara. Stundtals mycket rolig med sekvenser man omedelbart "spolar" tillbaka för att se om. Filmens korta längd är precis perfekt för denna typ av film och jag hade gärna sett fler äventyr med Black Dynamite.
RobinsTaste
2015-03-01
Männen vill vara honom. Och alla brudar vill ha honom. Jag menar verkligen ALLA brudar. Ninja-sparkar, konspirations-teorier som kan vara de värsta i human historia och diverse bom-mickar som dyker upp i bild. Förtjänar vi en sådan hjälte? Kanske inte. Men vi behöver honom! Ge oss en uppföljare! Nej, en hel FILM-SERIE!
Angeliana
2015-01-31
Har haft den här filmen liggandes i flera år men inte orkat se den eftersom jag tyckte att den såg tråkig ut. Positiv överraskning, skrattade flera gånger! Lyckad parodi på 80talsfilm!
Gigi1943
2014-11-13
Viss humor men mycket larv.
kanemura
2014-08-14
Riktigt rolig film! Jag förutsätter att alla förstår att det är en parodi på gamla blaxploitationgenren. Flera subtila skämt, och minimalt med övertydlighet. Bra grejor!
KyLLo
2013-12-30
Miljöerna är härliga, musiken är cool, accenten är skön och rollpersonerna har rätt look. Men manuset och framförandet? Ribban är verkligen sänkt i botten där. Det är överspel, fånigt och tråkigt nästan rakt igenom, både bildligen och manusmässigt. De pratar som småbarn och sedan en pinsam ljudlogga med jämna mellanrum. Det förstör den coola stämningen. Våffelreplikerna satt fint, men det känns verkligen som att någonting riktigt bra slarvades bort.
kolle82
2013-06-17
Jävligt rolig hyllning till blaxploitation-genren
MacNIlle
2013-01-12
Filmen ser ut som att den kommer från 70-talet och det är en plus i kanten för mig. Black Dynamite är en skön dude som vet att han är cool .