2.7

Black Jack

Animerad. En briljant kirurg. Ett dödligt virus. En hemsk konspiration. Black Jack är en undergroundkirurg som tar miljoner för sina svåra operationer. Genmanipulerade supermänniskor börjar dyka upp och göra saker som vanligtvis människor inte klarar av, i jakten på sanningen hittar Black Jack bevis för att något stort är i görningen.

Originaltitel Burakku jakku
Regissör Osamu Dezaki, Fumihiro Yoshimura
Manus Eto Mori, Osamu Dezaki, Kihachi Okamoto, Kuniaki Yamashita
Genre Drama, Animerad, Thriller, 90-tal
Skådespelare Akio Ôtsuka (röst), Yûko Mizutani (röst), Hiroshi Fujioka (röst)

film/spel_nörd
2010-01-25
Wow... En FET missbedömning.. Kändes som en "vanlig" film fast i animerat format, tror den skulle passat sig mycket bättre som live action faktiskt.. Jag är lite av ett anime/manga-freak och denna har faktiskt ett intressant tema men det finns tyvärr tillfällen då animation bara ställer till det, vilket då detta är ett perfekt exempel enligt mig.. Även inslag av ruskigt opassande musik.. Men dom ska ändå ha lite cred för att de iaf försker göra den lite annorlunda.. Tvåan står för ett intessant och världsomfattande koncept..
yangbo
2007-10-14
Något sämre än väntat, det händer som sagt inte särskilt mycket som folk har sagt, och den var inte tillräckligt snygg för att få en 4a
Sarlac
2005-06-29
Egentligen inget fel på den, förutom det faktumet att den är seg som sirap och att inget egentligen händer under de 93 min som passerar.
YakuzaXRock
2004-03-14
Lite lustig anime men varken bra eller dålig. Duger att se.
Earthbind
2003-07-29
Jag gillade alla små flörtar med Osamu Tezukas tidigare verk =)