2.6

Black Killer

Eftersom 26 sheriffer blivit dödade i Tombstone på två år vill ingen ha det jobbet. När Bud Collins enda bror blir mördad åtar han sig jobbet att få slut på brottsligheten i Tombstone. Samtidigt flyttar en mystisk svartklädd man med massor av böcker in i stadens motell.

Originaltitel Black Killer
Regissör Carlo Croccolo
Manus Luigi Angelo, Carlo Croccolo
Genre Western, 70-tal
Skådespelare Klaus Kinski, Fred Robsahm, Antonio Cantafora, Marina Malfatti, Enzo Pulcrano, Carlo Croccolo, Tiziana Dini

2018-01-26
Omåttligt ondskefulla mex-skurkar i färgglada kläder, en hal och lismande Kinski som liksom smyger omkring och dominerar i bakgrunden, en osedvanligt stor mängd omotiverade dödsskjutningar, en svag svag doft av RnR samt några teskedar sleaze - vad kan gå fel? Hårt, grabbigt och macho, och inga onödiga transportsträckor. Men skalar man bort allt detta så blir det knappt en tummetott kvar. (8-/15)
lekke
2008-01-08
Detta gillar jag: att regissören kallar sig Lucky Moore (porrskådis ohoj!). Att Kinski spelar en advokat med pickadoller i lagböckerna men mest ser ut som en malplacerad tysk slusk med pickadoller i lagböckerna, redo att få mentalt utbrott närsomhelst. Att det skräckinjagande bandidosgänget består av - gasp! - hela 7 elaka banditer! Att mexarbröderna ser ut att vara på väg till diskotek i en sunkig håla i Ohio och dansa boogie till "Born to be alive". Mexarnas "stinkin' badges"-dialekt: "Wii gat too geeet dooose baaaaaazztordsss!!". Att en hämndlysten indiankvinna med blå ögonskugga nästan ensam tar död på hela bandidosgänget (varför anlitade ingen henne från första början kan man undra?) och att hon lyckas undkomma med endast en ynka kula i rumpan. Upprinnelsen till saloonslagsmålet (den kortväxte mannen!!!!!). Det dåligt inövade gevärkastet mellan sheriffen och indiankvinnan (kunde han inte liksom ha tagit två steg till och räckt över det till henne, det fanns ju inga banditer i närheten!). Skön Morricone-pastisch i soundtracket.
Krantzylvania
2008-01-06
Väldigt underhållande, bra musik som vanligt och en hård indianbrud!
XenoMorph
2006-07-30
Underhållande spaghetti-western med en alltid intressant Klaus Kinski.