2.3

Black Mask

En specialtrupp från regeringen, kallad squad 701, har blivit övermänskliga robotliknande krigare då de har blivit fråntagna sina känslor. Några känslor är kvar vilket leder till att en del i truppen flyr när regeringen vill avsluta sin specialtrupp. Huvudpersonen tar jobb som bibliotikarie, som skydd, och blir vän med en polis. Hans förflutna hinner ikapp honom och han tar på sin svarta mask igen. Baseras på en mangaserie.

Originaltitel Hak hap
Regissör Daniel Lee
Manus Tsui Hark, Teddy Chan, Ann Hui, Joe Ma
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Lau Ching-wan, Jet Li, Karen Mok, Anthony Wong Chau-sang, Xiong Xinxin, Patrick Lung, Françoise Yip

Robkiller
2017-01-22
HongKong-action med en väldig massa slagsmål och en hyfsad handling. En del snygga fighter, men ett risigt engelskt ljudspår med kass rap-musik och dålig dubbning sabbade rätt mycket av stämningen.. dock underhållande i alla fall.
RobinsTaste
2013-05-12
Håller med ericq. En film med cool slutboss som liknar Ozzy, laserpekare, ninjasparkar och en gnutta humor lyckas perfekt. Fast det kändes lite som en "take-away" reklam i en scen. Lätt att jag ser om den!
Cybot
2012-02-11
Ozzy Osbourn från kina..
100tonvalspäck
2012-01-30
Bitvis riktigt snygg action även om det såg ut som de hade snabbspolat många av fighterna.
eriqk
2011-10-18
rolig, bra action, übercool slutboss och dubbningen på king kau (anthony wong) var ju fantastisk
Zebulonm
2010-03-07
helt okej...

2010-01-06
Jet Li kan betydligt bättre...
ix
2009-09-05
eh... allvarligt
N-din
2009-07-30
GillarT!
Halofreak92swe
2009-07-07
Sjukt coolt när han slåss mot kines ozzy i slutet :D