Black Mass

John Connolly och James "Whitey" Bulger växte upp tillsammans på södra Bostons gator. Decennier senare, på det sena 1970-talet, skulle de mötas igen. Vid det laget var Connolly en framstående figur på FBI:s Boston-kontor och Whitey hade blivit gudfadern av den irländska maffian. De ingick ett samarbete under bordet som flyttade om stolarna i Bostons undre värld.

Originaltitel Black Mass
Regissör Scott Cooper
Manus Mark Mallouk, Jez Butterworth
Genre Biografi, Kriminalare, Drama, 2010-tal
Skådespelare Johnny Depp, Joel Edgerton, Benedict Cumberbatch, Dakota Johnson, Kevin Bacon, Peter Sarsgaard, Jesse Plemons, Rory Cochrane, David Harbour, Adam Scott, Corey Stoll, Julianne Nicholson, W Earl Brown, Bill Camp, Juno Temple, Brad Carter, Erica McDermott

Ghostface
2019-02-14
Enkel underhållning utan att sticka ut. Välspelat men lite oinspirerad produktion.
Rele
2018-12-12
En film med övervåld. Depp är bra skådespelare men Cooper har regisserat mitt betyg till en svag trea.
MetalJukebox
2018-10-14
Håller intresset uppe, men går inte in i några detaljer gällande karaktärer eller situationer. Känns som den bara sveper förbi i grova drag och plötsligt tar den slut. Hade behövt någon form av nerv eller stämning som engagerade, något att grotta ner sig i. Depp funkar bra i sin roll men filmen är slätstruken i sitt berättande.
2017-10-29
sawa
2017-03-24
Tråkig, fattar inte att jag orkade en hel timme.
amotherscrime
2017-02-22
Fantastisk trailer, medioker film.
2017-02-19
Otroligt välgjord och en mycket intressant historia. Svårt att peka på varför jag inte tycker det är bättre men det finns liksom inget driv eller spänning.
dafreakish
2017-01-05
Äntligen Johnny Depp, äntligen har du gjort en bra prestation igen. Som man har väntat. Den här historien om en av Bostons värsta gangsters, en person jag redan visste en hel del om, är en välgjord biografifilm som inte backar från obehagligheter. Det blir påträngande och smutsigt, men också väldigt intressant. Depp tillsammans med Edgerton och Cumberbatch bär upp filmen och driver den framåt. Hoppas du fortsätter så här herr Depp.
Raimo_1985
2016-12-16
Berörde mig mycket, på något konstigt sätt. Sen älskar jag Johnny Depps rollprestation här. Jag gillar honom men jag brukar inte tycka han är med i så bra filmer. Enda jag har att klaga på är att vi tittare inte får reda på mer om huvudkaraktären. Vad var det som drev karln att leva så här, egentligen? Hade han några intressen, hur växte han upp?
JoeL431
2016-11-04