2.2

Black Metal Satanica

En djupgående dokumentär om musikgenren black metal som hämtat mycket av sin inspiration från de gamla vikingarna. Både nya och gamla black metalmusiker intervjuas och ger sin syn på en genre som kantats av mord, kyrkbränningar, självmord och gravplundring...bland annat.

Originaltitel Black Metal Satanica
Regissör Mats Lundberg
Genre 2000-tal

Powha
2019-04-27
Cringe factor.
drugyoulove
2013-10-30
idioter som sitter och pratar om vikingahistoria utan att vara det minsta pålästa, pratar om kristendomen som om de levde på 1400-talet. Knappt någon som nämner musiken. sämsta skit jag sett men säger som DVNKELHEIT med undantag från erik i watain.
LVX156
2013-08-27
It's lajk to hävv Pol Pot lajk Sänta Clås. It's...I don't knåw what thej think about. Do jo vånt Pol Pot lajk Sänta Clås to jår children? Stor humor när Mordichrist ska försöka prata engelska.
Golge
2010-04-12
En film till som berättar historien om Mayhem och jag flippar fan ur.
Goham
2010-02-09
Ganska trevlig dokumentär. Gillar att deras "reaktionära" åsiker eg. består av att de föraktar religion, vilket bara är ett tecken på grundläggande intelligens... Men visst, lite överdrivet å poserande finns det ju med, som jväla Varg Vikernes-nötet och Shining m.m
claudiomarino
2010-01-08
Hade det inte varit bättre om en svensk gjorde voiceover på engelska, då hade ju åtminstone något namn uttalats rätt? Kul hur alla blir mållösa när Christian Black Metal kommer på tal.

2010-01-07
finns bättre black metal dokumentärer =)
Kalkonhönan
2009-12-23
Inte direkt någonting nytt under granen för min del, och borde gjort mera fokus på Bathory i och med att Quorthon stod för större delen av scenen i Sverige under åttiotalet.