2.4

Black Mirror - Bandersnatch

Året är 1984 och en ung programmerare börjar ifrågasätta sin verklighet när han skapar ett datorspel inspirerat av en mångfacetterad fantasyroman.

Originaltitel Black Mirror - Bandersnatch
Regissör David Slade
Manus Charlie Brooker
Genre Drama, Mysterium, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Fionn Whitehead, Craig Parkinson, Alice Lowe, Asim Chaudhry, Will Poulter, Tallulah Haddon, Catriona Knox, Paul Bradley, Jonathan Aris, AJ Houghton, Fleur Keith, Laura Evelyn, Alan Asaad, Suzanne Burden, Jeff Minter

amam
2019-08-12
Kul koncept, jag spelade några choose your adventure-böcker när jag var liten och det var en småkul throwback. Inget jätteimponerande men helt klart värt tiden att se den.
BarryHero
2019-07-04
Konceptet och grundiden tillsammans med storyn var bra, och forsta 30-45 minuterna var valdigt intressanta. Sen borjade det kanns som om man egentligen inte bestamde. Gang pa gang blev ens val underkanda.
Starkbröl
2019-06-30
Nja. Roligt koncept i teorin men håller inte riktigt.
Supernaut
2019-06-10
Tappert försök men når inte hela vägen. För den som är van vid något annat slags interaktivt medium (tv-spel, rollspel, lajv, choose your own adventure-böcker, mm) så är den interaktiva mekanismen otroligt simpel och gammal. Lite för lite nytt för att kännas nytt och helt okej story, men inte fantastisk.
Christofer
2019-01-22
Härligt skruvat och en överlag sett väl genomförd idé. Även jag kände dock ett par gånger att jag ’tvingades’ göra om vissa val för att händelseförloppet skulle bli det man hade tänkt från början. Till slut knöt man ihop det rätt snyggt ändå på slutet så sammantaget gillade jag det. Om man bara hade lyckats behålla wow-känslan från första halvan av filmen hela vägen så hade femman varit ett faktum.
dafreakish
2019-01-12
Intressant upplägg och välgjort genomförande. Men det känns mer som en fluga än något som kommer att få total genomslagskraft. En hybrid mellan spel och film som inte tilltalar alla med som onekligen är fascinerande.
Benisakura
2019-01-05
Tycker detta upplägg fungerar bättre i spel än på film.
Canomia
2019-01-05
Ugh, kändes som den pågick förevigt och ville ofta spola när samma scener upprepades för 5e gången. Plus att det var obehagligt att vara den som väljer. Hade kanske fixat en film med den här formen bättre om man inte mer eller mindre tvingas ta dåliga beslut för att nå slutet.
Jaganatha
2019-01-04
Fantastiskt roligt formexperiment, även om jag inte har varit så förtjust i alla avsnitt av Black Mirror. Jag minns böckerna från 80-talet som man hoppade fram och tilllbaka i för att nå fram till olika slut. Förmodligen är alla slut här ganska olyckliga, men vad vet jag?
TheHorrorfan
2019-01-04
Intressant idé, men dåligt genomförd. Besviken.