3.4

Black Mirror - Nosedive

En satir om identitet och sociala medier. I en nära framtid bedöms människovärde av deras betyg i sociala medier. En kvinna försöker desperat nå ett tillräckligt högt betyg för att få bo i ett specifikt område.

Originaltitel Black Mirror - Nosedive
Regissör Joe Wright
Manus Charlie Brooker, Rashida Jones, Rashida Jones, Michael Schur
Genre Drama, Komedi, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Bryce Dallas Howard, Alice Eve, James Norton, Alan Ritchson, Cherry Jones, Daisy Haggard, Susannah Fielding, Demetri Goritsas, Kadiff Kirwan, Michaela Coel, Sope Dirisu, Clayton Evertson, Abubakar Salim

Christofer
2019-06-29
Riktigt intressant och en kul idé, men där det tyvärr tappade rejält sista kvarten.
BarryHero
2018-03-05
Magnifik och sjukt snygg Bryce D. Howard. Avsnittet ar ok. Realistisk tyvarr. Lite langdraget.
TheHorrorfan
2018-02-13
En av de bästa avsnitten i den här serien. Väldigt tragisk, samtidigt som den är rolig. Skrämmande och trovärdig.
Powha
2018-01-24
Samma dystopi var även med i ett avsnitt av The Orville.
supermancover
2018-01-07
Det var ganska länge en fyra, men det svalnade lite i slutet så det landade på en trea.
haajen
2017-07-14
Som så ofta med Black Mirror, underhållande och träffsäkert.
amam
2017-06-20
Bryce Dallas Howard är som vanligt bra även om jag aldrig riktigt sympatiserade med hennes karaktär. (Blev även lite chockad över hur mycket Alice Eve har åldrats, var går tiden egentligen).
Hypostas
2017-04-04
Eftersom jag själv inte använder sociala medier så har jag lite svårt att relatera till det här, men Bryce Dallas Howard är riktigt bra i huvudrollen.
Boondock_saint
2017-01-14
Oj, wow, jag blev faktiskt riktigt tagen av den här. Älskar hur Black Mirror jobbar med olika känslolägen, visst hade det här avsnittet kunnat vara mer ångestfyllt, men det anspelar en ton som inget tidigare avsnitt har tycker jag och det är bra. Faktiskt det bästa jag sett Bryce Dallas Howard, det är en one woman show.
#54
2016-12-21