3.5

Black Mirror - The Entire History of You

I denna framtidsversion har de flesta människor låtit plantera in ett chipp i hjärnan. Chippet spelar in allt du ser och hör, och du kan när som helst spela upp allt som spelats in. Både internt i dina egna ögon, men även på diverse skärmar i din omgivning. Filmen handlar om omständigheterna denna teknologi för med sig när Liam misstänker att hans fru Fi är otrogen.

Originaltitel Black Mirror - The Entire History of You
Alternativ titel The Entire History of You
Regissör Brian Welsh
Manus Jesse Armstrong
Genre Drama, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Toby Kebbell, Jodie Whittaker, Tom Cullen, Amy Beth Hayes, Rebekah Staton, Rhashan Stone, Phoebe Fox, Jimi Mistry, Daniel Lapaine, Karl Collins, Elizabeth Chan, Mona Goodwin

HerrNenne
2021-01-05
Som med många andra. Häftig utgångspunkt, lite platt utförande med en inte tillräckligt intressant story.
Christofer
2019-06-16
Fyndigare än väntat och jag gillade både själva storyn och presentationen.
TheHorrorfan
2018-02-02
Stark 2:a. Lite tråkig och för förutsägbar.
supermancover
2018-01-06
Första och andra avsnittet var mycket bättre än detta, men tror det har med temat att göra - är inte lika impad av detta. Dessutom blir det så mycket att det är hon som gjort massa fel, när också han både misshandlar, dödshotar och gudvetallt under tiden, men det framstår nästan som legit eftersom hon varit otrogen vilket känns wierd.
BarryHero
2017-01-07
Det forsta avsnittet jag sag av Black Mirror och ocksa det basta. Bra pa alla vis.
#54
2015-05-21
Elegant och skrämmande.
AlbinWesley
2015-03-25
Oerhört konventionell berättelse i jämförelse med de två tidigare delarna. Satiren relaterar mer till filosofiska frågor och moraliska värderingar än till samhällskritik, även om den väl i någon mån behandlar könsroller och även andra traditionella normer. Hur som helst, ganska intressant grepp med inspelade minnen, men som utnyttjas på ett lite tråkigare sätt. Ändå underhållande, bra.
Grillo
2015-03-08
Inte lika bra som de föregående, eftersom det här avsnittet mer handlar om en försmådd och paranoid make och tillika potentiell hustrumisshandlare och mördare. Precis som en vanlig kvinnomisshandlare skyller han sina handlingar på sin fru. Oavsett vilka teknologier som ligger bakom beteendet, är bilden av huvudpersonen inte en sådan som direkt har med teknologin som framställs att göra, därför fungerar den inte i sitt givna universum som det troligen är tänkt av filmskaparna. Som paranoid make-thriller funkar det dock helt okej, men det är synd för man anar att det inte var så det var tänkt.
fridenpaden
2015-01-11
Varför är Black Mirror med på filmtipset? Det är ju en TV-serie. Inte ens en miniserie.
Ehrmann
2015-01-06
Den bästa i serien, mycket tack vare skådespeleriet