Black Moon

En före detta tjuv anlitas av FBI för att stjäla att stjäla ett band med troligt bevismaterial mot ett kriminellt företag. I hasten från band-stölden blir han tvungen att stoppa det i världens mest avancerade bil. Snabb som blixten!

Originaltitel Black Moon Rising
Regissör Harley Cokeliss
Manus John Carpenter, William Gray, Desmond Nakano
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Tommy Lee Jones, Linda Hamilton, Bubba Smith, Robert Vaughn, Lee Ving, Richard Jaeckel, Dan Shor, William Sanderson, Keenan Wynn

2019-07-02
Väldigt 80-talig dussinkriminalare med lite 80-taliga sci-fi delar. Helt okej på sitt sätt, slät men okej tvåa!
niebaotan
2016-01-06
Lite halvdassig men absolut inte usel, ljusglimtar finns har och dar. Jones, Hamilton och Vaughn ar samtliga helt ok!
RobinsTaste
2015-01-21
Ojämn, men mysig 80-talare. Jag diggar den i alla fall!
johan93
2013-08-09
Så lågt som 1a i snitt, helt obegripligt,,,jag tycker den är skitbra!
Adoniram
2012-08-07
Ja herregud, vilket elände, men massor med nostalgi och Tommy Lee Jones som gör att jag inte kan sänka den totalt.
Mat1az
2011-12-28
Det här är typ Knight Riders kusin eller något. Helt sevärd film. Stora namn också, Tommy Lee Jones, Linda Hamilton, William Sanderson och självaste Bubba Smith. 80-tals action trash när den är som bäst!
LittleBigAun
2007-07-02
Riktigt dålig
Fantasy-man
2007-03-14
Den var bra, med tanke på dess ålder...Påminner om förgångare till Knight rider...
Stan
2006-10-15
Jag kan tänka mig att det här är en film som jag hade älskat som liten. Snabb bil, cool hjälte med attityd, bra musik, 80'tal..
2006-09-18
den är absolut inte bra, men 1986 var den nog lite hi-tech ändå.