2.8

Black Past

Tommy hittar en kista som är låst med grova kättingar och bestämmer sig för att öppna den. I kistan finns en dagbok samt en spegel. Spegeln visar sig ha mörka krafter och Tommy börjar att få hemska mardrömmar.

Originaltitel Black Past
Regissör Olaf Ittenbach
Manus Olaf Ittenbach
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Andrea Arbter, Anette Arbter, Olaf Ittenbach, Andre Stryi

Docklands
2015-11-17
Det är väl på gränsfall om detta kan kallas underground då det är en av Ittenbachs mest kända. Hur som helst så bara älskar jag att rota runt i den till synes oändliga tyska splatterdjungeln ifrån 80/90-talet, det gör mig alltid på glatt humör. Lite väl cheesy rakt igenom, men det är som det ska. Om man inte gillar den här typen av film så kan jag inte riktigt förstå hur man lyckats snubblat över den. Betygsätter den i sin egen ganer "tysk amatör kalkon gore" så den får tre tioliters hinkar med fejkat blod fem möjliga.
JoeL431
2013-10-22
Stort gjort faktiskt.
Greigh
2012-05-15
Suverän: Det här är lågbudget och är till för oss som uppskattar och älskar hemmagjorda lågbudget-filmer. Jag är ett stort Ittenbach-fan och detta är utan tvekan en av hans absolut bästa filmer!
Suverän
2011-12-14
Ni är alla från vettet. Detta är en skymf mot den goda smaken, t.o.m. för att vara skräck. Kanske det allra sämsta jag någonsin har sett. Jag är uppbragd!

2011-10-07
så dålig att den blir bra
filmmange
2007-05-06
Mycket bra och blodig hyllning till Evil Dead!
fisk0
2006-07-23
Ojojoj, eftersom det är en av Ittenbachs första filmer så väntade jag mig inget vidare, men jag blev positivt överraskad. Javisst, manus och skådespeleri var uselt, men redan i en såhär tidig film så är hans splattereffekter bland de bästa jag sett och soundtracket var riktigt härligt det också. Ibland briljerade även fotot, något man knappast annars förknippar med Ittenbach.
ThrashingMad
2004-11-07
Blodig låg budget.
Elohim
2003-10-27
helt ok
PUNGentSTENch
2003-10-10
Massvis med blod. Känns som om Olaf gillar Evil Dead. Helt klart ett måste i samlingen.