BETYG
3
av 5
3
av 5
Black River
Triangeldrama där flicka luras in i prostitution av slemmig gangster i slumstad vid amerikansk flygbas.

Originaltitel | Kuroi kawa |
Regissör | Masaki Kobayashi |
Manus | Zenzo Matsuyama |
Genre | 50-tal, Drama |
Skådespelare | Ineko Arima, Fumio Watanabe, Tatsuya Nakadai, Isuzu Yamada, Tomo'o Nagai, Keiko Awaji, Eijirô Tôno, Seiji Miyaguchi, Asao Sano |
Betygsätt | Logga in eller bli medlem för att rösta |
Betygsantal | 30 |
Filmnummer | 49582 |
Recensioner
Filmen har inga recensioner ännu.Kommentarer
Masaki Kobayashis Black River (Kuroi kawa) från 1957 är ett mörk och välgjort socialt triangeldrama som blir bättre allteftersom. Fumio Watanabe är bra som den oskyldige studenten Nishida liksom Ineko Arima som servitrisen Shizuko men den som verkligen glänser är Tatsuya Nakadai som gangstern Jo (hans första store filmroll). Han lyfter filmen till en högre nivå.
Meh.
helt okej men de komiska delarna känns ofta malplacerade. men en välgjord film och en bra sista halvtimme helt klart. skall se mer av kobayashi-san. medel till stabil 3a
Vad icke Kobayashi denna känns. Tyvärr i positiv bemärkelse. För tankarna till Suzukis "Gate of Flesh" och Imamuras "Pornografen". Och det är inte dåliga paralleller. Kobayashi imponerar stort, outhärdligt stark 3:a.
Som sagt, märklig start med någon lättare form av japansk buskis. Den otäcka historien ligger bara bakom och pyr lite tills slutet kommer, då flammar filmen upp! Men det räcker inte till en fyra. Kul med en japansk Heniz Hopf
Startar som en skön och rolig historia (vilka underbara karaktärer! främst hyresgästföreningens ordförande) men utvecklas mycket. Sista halvtimmen är grym.
Helt absurd blandning av konstiga människoöden, tragik och komedi. Tatsuya Nakadai är fantastisk som slemmig yakuzayngling.
Efter att jag hade varit på samma gruppträning som en levande Itzahk Skenström (HippHipp) parodi, blev jag heller inte förvånad över den gamla tanten på bion som kollade sin klocka genom att tända tändstickor i biosalongens mörker. Japanska män, vad ska jag säga? Efter att ha sett den här filmen så vet jag varför jag tycker att långa män med hår på bröstet är bäst.En sak förstod jag dock inte-varför hade ingen av japanerna i filmen en sällskapsål?