2.5

Black Sea

För att gottgöra sina gamla arbetskamrater tar en ubåtskapten jobb hos en skum finansiär, för att kunna söka igenom Svarta havets vatten som sägs innehålla mängder av guld.

Originaltitel Black Sea
Regissör Kevin Macdonald (I)
Manus Dennis Kelly
Genre Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Jude Law, Scoot McNairy, Karl Davies, Konstantin Chabenskij, Grigorij Dobrygin, Ben Mendelsohn, Jodie Whittaker, David Threlfall, Michael Smiley, Tobias Menzies, Sergej Puskepalis, Sergej Veksler, Sergej Kolesnikov

Hanness
2021-05-11
Gillar ubåtsfilmer och denna var helt OK.
Afflicter
2021-05-06
Hela konceptet med filmen fungerar inte riktigt, men den haltar sig i mål med nöd och näppe.
dudson
2020-01-22
Ubåtsfilm + Jude Law låter inte ens bra på papper. Sen extremt fånig story som känns så förlegad. & att samtliga är en bunt osamarbets-villiga idioter" "snäll,2a"
ca6
2018-09-08
Räcker inte med att man gillar ubåtsfilmer, Mendelsohn och Law när manuset är så här kass :(
Rele
2018-09-08
Jag har gett en tvåa till Black Sea. Nu kollade jag den igen och höjer betyget till en svag trea.
sodomiten
2018-09-07
Varför sätta ihop ett team på en u-båt som inte vill samarbeta?
converse
2018-08-15
Håller på lite för länge. Deppig.
Norpan0
2018-03-16
Börjar bra, men blir snart riktigt klyschig. Andra halvan förutsägbar.
WillyV
2017-10-24
Svag trea, korkat, men spänannde och tajt.
Robkiller
2017-09-02
Ubåtsfilm med en grupp idioter på en ubåt som letar efter guld. Risig handling, men emellanåt rätt ok, tar sig andra halvan...