3.5

BlacKkKlansman

Den afroamerikanska Colorado-polisen Ron Stallworth lyckas infiltrera Ku Klux Klan och bli ledare för den lokala falangen.

Originaltitel BlacKkKlansman
Regissör Spike Lee
Manus Spike Lee, David Rabinowitz, Charlie Wachtel, Kevin Willmott
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Biografi, 2010-tal
Skådespelare John David Washington, Adam Driver, Laura Harrier, Topher Grace, Corey Hawkins, Jasper Pääkkönen, Ryan Eggold, Frederick Weller, Paul Walter Hauser, Ashlie Atkinson, Harry Belafonte, Michael Buscemi, Robert John Burke, Ken Garito, Nicholas Turturro

hsimpson
2020-07-10
Välspelad, men haltar lite under filmens gång. Epilogen är stark och gör att trean också är stark, snarare än svag.
Hengman
2020-05-25
Mycket svag politisk film. Ja ja ja, Trump är dum, rasister är dumma...
labi
2020-05-23
Underhållande och en film i tiden. Kanske inget som förenar ett polariserat USA, men ett gött statement från Lee.
Stan
2020-05-02
var en 4a innan arkivbilderna från 2017
visser
2020-05-02
Det är ju en ganska enkel moral i den här berättelsen. Ibland önskar man att regissörer nöjer sig med att berätta en historia så kan du som tittare dra dina egna slutsatser.
finkan
2020-04-21
Denna var helt ok.
haajen
2020-03-15
Mer ett politiskt brandtal än en helt lyckad film, det hela är väldigt uppenbart men ändå hyfsat engagerande. Lämnar inte så djupa spår trots den uppenbara vreden.
2020-02-28
Min tionde Spiken-rulle, och kanske den bästa hittills. Men fortfarande når han inte upp till fyran. Börjar bättre än vad den fortsätter. Snygg epilog. (8+/15)
HerrNenne
2020-01-02
Gillar skådisarna men fångas inte av storyn. Fångas desto mer av det dokumentära i slutet. Tar en tillbaka till nutiden igen.
Hanness
2019-12-01