Blackthorn

I Bolivia längtar Butch Cassidy (som nu kallar sig James Blackthorne) efter ett sista besök hemma och det tar honom ut på ett äventyr som både för samman honom med en ung rånare och gör dem till levande måltavlor för både rövarband och lagens män.

Originaltitel Blackthorn
Regissör Mateo Gil
Manus Miguel Barros
Genre Western, 2010-tal
Skådespelare Stephen Rea, Sam Shepard, Eduardo Noriega, Nikolaj Coster-Waldau, Dominique McElligott, Pádraic Delaney, Magaly Solier, Cristian Mercado, Fernando Gamarra, Luis Bredow, Daniel Aguirre, Maria Luque

Skapad 2019-11-09 av rikirock
Den legendariska banditen Butch Cassidys sista år i livet är mytomspunna. Med teorier om allt från att han avrättades av boliviansk militär till att han lämnade Sydamerika och dog i stillhet på...   Läs mer »

mr_magi
2017-05-05
Lysande rulle! Sjukt snyggt foto.
Brouhaha
2016-04-07
Jag är helt för att man gör nya westerns, men varför skulle den handla om en pensis? Ingen gillar pensisar. Speciellt inte pensisar med ölmage. :/ De skulle låtit Nikolaj ha huvudrollen istället. Det fina fotot räddar den här ointressanta filmen från ett bottenbetyg.
spielmitmir
2015-12-23
Väldigt vacker film! Ett sant konstverk med en spännande tanke
Rehn108
2015-12-06
Ja miljöerna är snygga, men filmen är urtrist. Såg den för 8 timmar sedan och har redan förträngt det mesta av handlingen. Balanserar mellan etta och tvåa.
Murvel48
2015-11-26
Snygga landskapsbilder men i grunden en fullständigt ointressant film med skådisar som spelar över.
Salvation_Mind
2015-03-26
En positiv överraskning fina vyer och en härlig Sam Shepard. En stark trea.
cruze
2015-02-04
Skulle fått högre betyg om filmen hade innefattat ett slut.
GinNTonic
2015-01-13
Hyfsat westerndrama, men lite slarvigt berättad. Inget minnesvärt direkt, men några bra scener har den i alla fall. Tycker dock inte att den är särskilt snyggt filmad, snarare tvärtom. Westernfilmer brukar vara snyggare.
Gigi1943
2013-11-24
Ovanligt snygg för att vara western men jag hade svårt för att hålla trådarna isär beträffande Cassidy etc. Vad är sanning och vad är fantasier? Mn en stark trea får den.
robinator-
2013-10-23