2.3

Blade: Trinity

I denna tredje film går Blade samman med två vampyrjägare, medlemmar i gruppen "Nightstalkers" för att möta den mäktiga och onde Danica Talos. Efter att ha skördat blodet från alla vampyrers förfäder, har Talos återupplivat mannen numera känd som "Drake" (läs Drakula) från sin hundraårssömn i hopp om att slutligen uppnå världsherravälde för vampyrerna. Blade, tillsammans med "Nightstalkers" måste släppa lös ett virus som dödar alla vampyrer - men de har bara en chans att få det att fungera.

Originaltitel Blade: Trinity
Alternativ titel Blade 3
Regissör David S Goyer
Manus David S Goyer
Genre Action, Thriller, Äventyr, Skräck, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Dominic Purcell, Jessica Biel, Ryan Reynolds, Parker Posey, Mark Berry, John Michael Higgins, Callum Keith Rennie, Paul Levesque, Paul Anthony, Françoise Yip, Michael Rawlins, James Remar, Natasha Lyonne, Patton Oswalt
Filmnummer 20484

Andreas_
2022-04-06
Tredje Blade filmen i den välgjorda trilogin om vampyrjägaren Blade, spelad av suveräne Wesley Snipes som är klippt och skuren för rollen, första filmen suverän, andra filmen suverän men denna tredje film i installationen är inte ens i närheten av att vara suverän, utan väldigt medioker men helt okej tack vare Wesley Snipes, storyn har en bra idé som tyvärr blir dåligt utförd av ett halvkasst manus och en medioker rookie regissör David S Goyer, här går vampyrklanen längre för att stoppa Blade, först väcker dom upp självaste Dracula för att sedan även försöka sätta dit Blade för att ha dödat en människa och på så vis även bli jagad av mänskliga myndigheter, så det blir tufft på alla fronter men tack och lov så dyker dom coola Nightstalkers upp och hjälper till i form av självaste Ryan Reynolds och Jessica Biel, båda gör bra roller och Reynolds är väl den komiska clownen även här som i allt annat men han gör det bra, däremot vampyrskådisarna är av det riktigt dåliga slaget och även Dracula spelad av Dominic Purcell som alltid varit en B-skådis, så tyvärr faller det väldigt platt här, Dracula borde ha blivit spelad av en betydligt mer karismatisk och bättre skådis för att göra karaktären rättvisa, slutstriden är bland det fånigaste jag sett och effekterna är billiga i denna film, men det är ett okej avslut ändå på en riktigt bra trilogi får jag säga, så total sågning blir det inte, betyget blir en mycket svag 3:a och 2:a är nära men en 3:a blir det trots allt.
2021-09-23
Riktigt jävla bad-as avslut på denna fläskiga film-serie. Sen en X-tremt bra uppsättning av cast. Enbart läsa igenom...roll listan så är detta svårslaget coolt%) + enormt schysst fighting samt ubeer läckra vampyr slayings, då spec med den coola pilbågen som blastar dom odöda med liquid-silver hehee#) Sen uppskattar jag Reynolds konstanta ord-vitsande")") Tycker det lyfter upp mot det annars så total mörka.3+
2014-10-31
Jag gillade de två första filmerna men denna är svårare att ta till sig. Jag hade höga förhoppningar men är besviken. Det som gjorde de andra två filmerna bra saknas i den tredje filmen. Parker Posey är dock rätt skön. 2+
LacombeLucien
2014-06-01
Crap.
ClintanTheKing
2014-02-18
Blek avslutning på Blade-serien. Visst, välgjort och passande soundtrack men storyn är ju helt ute å cyklar. Sen är det alldeles för lite fokus på Blade utan man fokuserar mycket på bikaraktärerna vilket sänkte den ännu mer. Landar på en tvåa. Lite av en besvikelse.
Murvel48
2013-10-05
Patrik Sjöberg har visst lagt på hullet.
Kurosawafan
2013-06-30
dags lägga ned nu Ok att slötitta på men nu går serien på tomgång... Ja och de gjorde de...
dafreakish
2013-05-16
Trots hyggliga tillskott i ensemblen, Reynolds är kul, är det samma trista soppa som tidigare och Snipes karriär var inlåst utan befintlig nyckel långt innan han själv rent fysiskt också hamnade bakom lås och bom.
Brouhaha
2013-04-13
Förstår inte varför den här får mycket sämre omdöme än de andra två. I min mening är den på iallafall vissa fronter den bästa av de tre. Visst kan jag köpa att Purcell som Dracula inte är någon höjdare, men Snipes är lika hård som vanligt, och vi bjuds på seriens två skönaste vampyrer: Levesque och Posey. Sedan drar ju inte heller Biels snygga axlar ner betyget direkt.
dancenow
2012-10-16
Så jävla sköna filmer! Blade är stenhård!