2.3

Blade: Trinity

I denna tredje film går Blade samman med två vampyrjägare, medlemmar i gruppen "Nightstalkers" för att möta den mäktiga och onde Danica Talos. Efter att ha skördat blodet från alla vampyrers förfäder, har Talos återupplivat mannen numera känd som "Drake" (läs Drakula) från sin hundraårssömn i hopp om att slutligen uppnå världsherravälde för vampyrerna. Blade, tillsammans med "Nightstalkers" måste släppa lös ett virus som dödar alla vampyrer - men de har bara en chans att få det att fungera.

Originaltitel Blade: Trinity
Alternativ titel Blade 3
Regissör David S Goyer
Manus David S Goyer
Genre 2000-tal, Action, Äventyr, Skräck, Thriller, Fantasy
Skådespelare Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Dominic Purcell, Jessica Biel, Ryan Reynolds, Parker Posey, Mark Berry, John Michael Higgins, Callum Keith Rennie, Paul Levesque, Paul Anthony, Françoise Yip, Michael Rawlins, James Remar, Natasha Lyonne, Patton Oswalt

2014-10-31
Jag gillade de två första filmerna men denna är svårare att ta till sig. Jag hade höga förhoppningar men är besviken. Det som gjorde de andra två filmerna bra saknas i den tredje filmen. Parker Posey är dock rätt skön. 2+
LacombeLucien
2014-06-01
Crap.
ClintanTheKing
2014-02-18
Blek avslutning på Blade-serien. Visst, välgjort och passande soundtrack men storyn är ju helt ute å cyklar. Sen är det alldeles för lite fokus på Blade utan man fokuserar mycket på bikaraktärerna vilket sänkte den ännu mer. Landar på en tvåa. Lite av en besvikelse.
Murvel48
2013-10-05
Patrik Sjöberg har visst lagt på hullet.
Kurosawafan
2013-06-30
dags lägga ned nu Ok att slötitta på men nu går serien på tomgång... Ja och de gjorde de...
dafreakish
2013-05-16
Trots hyggliga tillskott i ensemblen, Reynolds är kul, är det samma trista soppa som tidigare och Snipes karriär var inlåst utan befintlig nyckel långt innan han själv rent fysiskt också hamnade bakom lås och bom.
Brouhaha
2013-04-13
Förstår inte varför den här får mycket sämre omdöme än de andra två. I min mening är den på iallafall vissa fronter den bästa av de tre. Visst kan jag köpa att Purcell som Dracula inte är någon höjdare, men Snipes är lika hård som vanligt, och vi bjuds på seriens två skönaste vampyrer: Levesque och Posey. Sedan drar ju inte heller Biels snygga axlar ner betyget direkt.
dancenow
2012-10-16
Så jävla sköna filmer! Blade är stenhård!

2012-03-23
Lika kass som de övriga filmerna i serien. Visserligen medverkar Ryan Reynolds (som är alldeles för bra för det här skräpet), men i gengäld ser vi också Parker Posey i en av de sämsta rollprestationer jag haft missnöjet att beskåda. Och varför är vampyrerna så till ytterlighet spröda att de är långt mer lättdödade än vilken människa som helst?
100tonvalspäck
2012-02-22
Jag ville se något fartfyllt utan hjärna och det var vad jag fick. Den sämsta Dracula jag någonsin sett är en värdelös skurk och Ryan Reynolds sprutar ur sig lustiga oneliners där ungefär en fjärdedel går hem. Snipes har utseendet för Blade men är ganska stel och okarismatisk. Actionscenerna är snabbt och hafsigt klippta och många av dem utspelar sig i mörker eller med blinkande lampor vilket förstör en del. Okej underhållning.