2.5

Blåst på konfekten

George Webber är en medelålders framgångsrik kompositör av popmusik. Han har nu fått åldersnoja och blivit besatt av tanken på unga vackra flickor som han betygsätter efter utseende.

Originaltitel 10
Alternativ titel Ten
Regissör Blake Edwards
Manus Blake Edwards
Genre 70-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Dudley Moore, Julie Andrews, Bo Derek, Robert Webber, Dee Wallace, Sam J Jones, Brian Dennehy, Max Showalter, Rad Daly, Nedra Volz, James Noble, Virginia Kiser, John Hawker, Don Calfa, Walter George Alton, J Víctor López

2019-06-15
Nä, det här gillade jag typ inte alls. Känner aldrig någon sympati för huvudkaraktären eller perspektivet på filmen öht.
gjoob
2018-02-02
Efter en överraskande bra första halva, började mitt intresse dala nån timma in i filmen. Bra relationsskildringar men aldrig speciellt rolig och borde ha kortats ned med en hel- eller halvtimme. Men den hade ändå något tilltalande och "eget" och var behaglig att se på. Pendlar mellan två och tre.
2017-10-31
2016-10-28
En av 70-talets bästa komedier! Klockren och skön humor, bra story och väldigt bra skådespelare! Dudley Moore gör en av sina bästa roller och musiken är riktigt bra!
Paramis
2014-03-05
Skön film som jag har gillat i många år. Dudley Moore är skön på sitt eget finurliga sett. Tänk o ha så här galna grannar.
precineadd
2014-01-18
oväntat trevlig film
Fläskkäft
2011-08-07
Blake Edwards filmer har en tendens att vara mycket ojämna så även den här. En rätt fattig historia, seg och humorn är inte alltid kul. Det finns några roliga sekvenser men inte tillräckligt för att bära upp filmen. Dudley Moore kör på i en roll som vi sett honom i förut. Bo Derek är fin att titta på. Två sega timmar.
Mikael60
2010-06-28
Blake Edwards och Dudley Moore är en oslagbar kombination om man vill uppleva något riktigt uselt.
bettykristina
2010-05-23
Vissa roliga scener plus att man för alltid förknippar Bolero med denna filmen
LBJefferies
2010-01-12
Dudley Moore har en fantastisk utstrålning, och ingen kan spela packad som honom - med undantag av Foster Brooks!