3.1

Bleach: Memories of Nobody

I Karakura Town, så börjar oidentifierbara vålnader som kallas "blanks" (tomma själar) dyka upp i stora mängder. Medan han försöker hantera dessa konstiga själar så möter Ichigo Kurosaki och Rukia Kuchiki kvinnan Senna, en mystisk shinigami som förgör de flesta av dem ganska snabbt. Senna är förtegen om hennes truppuppdrag, så Ichigo tvingas följa efter henne medan Rukia försöker ta reda på vad som händer.

Originaltitel Bleach: Memories of Nobody
Regissör Noriyuki Abe
Manus Masashi Sogo, Tite Kubo
Genre Äventyr, Anime, Animerad, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Masakazu Morita (röst), Fumiko Orikasa (röst), Kentarô Itô (röst), Ryôtarô Okiayu (röst), Romi Paku (röst), Shinichirô Miki (röst), Fumihiko Tachiki (röst), Tomoko Kawakami (röst), Chiwa Saitô (röst), Masashi Ebara (röst)

ShinobiWan
2014-11-11
Inte lika starkt som serien!
Adeoo
2014-08-06
Denna var bra, väldigt häftiga fight scener! 7/10
sathariel
2011-06-05
Lite onödigt lite information/exposition för oss som inte sett serien. Ibland är det svårt att veta vilken målgrupp en anime har. Det här är inte en barnfilm, men inte tillräckligt med kött på benen för att roa vuxna, så jag antar att serien och filmerna är för äldre barn i yngre tonåren. Den överdimensionerade kökskniven den blonda grabben har ser väldigt löjlig ut.
gn4m
2009-07-24
Glömde klämma in att filmen skulle fått en 2a av mig om inte de sista minuterna varit så bra :) They made me touched :'D
gn4m
2009-07-24
Abbenisse, jag håller med dig precis. Har inget emot att den är gjord för fans, men som du skrev är den skön och bra i början. Sen kommer ju slutet, och jag funderade seriöst om animationsteamet fick en snäv deadline eller nåt... :S Första delen känns både välplanerad och välgjord, men sen måste de trycka ihop uppgörelsen på 20-30 min... Liksom, är det nån som mindes namnet på nån av "the bad guys" efteråt? De bara ploppade upp ett par gånger, fick spö och sen är de borta lika snabbt som de kom. Tror aldrig att jag sett så många korta fighter i rad. Epilogen, om man kan kalla den det, var jävligt nice dock, jag syftar på de sista scenerna med adjö osv. En 3a för bra idé och en massa roliga skämt, dock för hafsigt och komplett värdelöst slut. Hade kunnats göras MKT bättre om det varit filleravsnitt.
Tim.N
2008-11-03
Tråkig. inte ett dugg lika bra som serien.
abbenisse
2008-09-19
mja... den får väl en trea ändå
abbenisse
2008-09-07
börjar bra och är trevlig rakt igenom, men lite för flummig och för mycket fan service... sista halvtimmen stoppar de bara in en massa Bankais för sakens skull... jag följer serien slaviskt, men kan tyvärr inte ge filmen mer än en tvåa...
S_Griffon
2008-08-09
Kunde vart bättre tycker jag med. Blev för mycket på slutet. Men fasen va grym hela denna serien är!!!
No.1
2008-06-02
Jag älskar Bleach Animen (den tecknade serien, för dom som inte vet), och särskilt mangan, och den här filmen var bra, men jag hade satt ett högre betyg om slutet hade varit något annorlunda.