2.9

Bleed for This

Efter en nästan dödlig bilolycka bryter Vinny nacken och får besked att han aldrig kommer kunna gå igen, eller någonsin kunna boxas. Det är slutet för Vinny men med sin starka tro på sig själv så vägrar han att acceptera beskedet och väljer den farligaste och mest smärtsamma vägen. Han stålsätter sig och med hjälp av en ny tränare Kevin Rooney börjar han kämpa sig tillbaka för att få boxas i ny titelmatch.

Originaltitel Bleed for This
Regissör Ben Younger
Manus Ben Younger
Genre 2010-tal, Biografi, Drama
Skådespelare Miles Teller, Aaron Eckhart, Ciarán Hinds, Katey Sagal, Ted Levine, Jordan Gelber, Amanda Clayton, Daniel Sauli, Christine Evangelista, Tina Casciani, Liz Carey, Denise Schaefer, Peter Quillin, Jean Pierre Augustin, Edwin Rodriguez, Roy Souza, Tim Fields

Zebulonm
2019-06-05
Okey men inte mer.
setterwall
2019-01-17
Aaron Eckhart imponerar i sin förvandling!
abnormal
2018-08-27
Jag ser fram emot när Miles Teller får vinna en oscar. Väldigt duktig skådespelare som tyvärr verkar flyga under radarn.
DIProgan
2018-02-08
Jag har nog tröttnat på glorifierandet av boxare men produktionsmässigt är det helt ok.
Spidde
2017-06-17
Helt okej boxningsfilm som följer standardmallen men bärs upp av bra skådespel och fin kemi mellan boxaren och tränaren. Lite väl utdragen och amerikansk mot slutet, men på det stora hela klart sevärd.
best_jeppe
2017-06-03
Om det inte vore för att jag har sett så många boxnings-filmer så hade jag nog inte uppskattat denna så mycket. I många andra boxnings-filmer så är ofta huvudkaraktären (eller någon nära honom) ett riktigt as och det är svårt att tycka om huvudkaraktären. Det brukar också vara väldigt mycket dramatik med extrema inslag. Den här filmen är dock ganska "tam" vilket känns som en skön omväxling. Ingen är ett as, Tellers karaktär är sympatisk osv. Däremot så tycker jag att filmen innehåller en massa karaktärer som knappt utnyttjas eller som man knappt vet namnet på eller vad de har för funktion. Men överlag så är det en stabil film. En solid 3a helt enkelt.
Benisakura
2017-04-08
Oengagerande.
Genstruktur
2017-03-07
En nack(hö hö)del var att jag trodde det var Jason Statham till vänster på filmpostern och tänkte länge att filmen suger nog. Men där hade jag fel!
2017-02-17
Teller och Eckharts samspel lyfter filmen tillsammans med den fascinerande och inspirerande storyn. Men varför i allsindar kan dom aldrig representera matcherna på ett mer verklighetstroget sätt? Alltså inte att boxningen i sig utan hur matcherna kom till och vilka matcher som gicks.
PeterTheW
2017-02-03
Skådisarna sköter sig bra, främst Teller, men historien är rätt tråkig, även om den kanske är något annorlunda och inte "enbart" en boxningsbiografi till, dessvärre lyfter det aldrig. Och fortfarande synd detta med kvinnoporträtten i sportfilmer, även om det antagligen tyvärr speglar verkligheten.