2.5

Blind Date

Walter är arbetsnarkoman och lägger all sin uppmärksamhet på arbetet och mycket lite på sitt personliga liv. Han måste få tag på en date att ha med på en affärsmiddag med en ny och viktig japansk kund. Hans bror presenterar honom för hustruns kusin Nadia som är nyinflyttad och vill umgås med någon, men han varnas för att hon blir vild och okontrollerbar om hon blir full. Dessutom dyker Nadias ex-pojkvän upp.

Originaltitel Blind Date
Regissör Blake Edwards
Manus Dale Launer
Genre Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Kim Basinger, Bruce Willis, John Larroquette, William Daniels, George Coe, Mark Blum, Phil Hartman, Stephanie Faracy, Alice Hirson, Graham Stark, Joyce Van Patten, Jeannie Elias, Herb Tanney, Georgann Johnson, Sab Shimono, Momo Yashima, Armin Shimerman

2018-07-12
Kult!
dudson
2017-05-12
Rätt patetisk film rakt av. Men som vanligt räddas filmen av Willys agerande. Underbart se han så malplacerad i kostym. Sen går det bara utför med dräggigheten. Bruce ska se sliten och alkad ut. Då gör han rätt ifrån sig"
HerrNenne
2016-08-18
Tramsig, larvig, ologisk. Det man kunde gå ut av filmens idé, hennes fylleuppträdanden, tar slut efter halva filmen. Då, för att fylla andra halvan, så spejsar han ut av ingen anledning istället. Nej, det håller inte. Katastrofmanus på alla vis.
Tatty
2016-02-07
Rolig, knäpp men ändå lite seg på. Bruce Willis är bra i filmen. Likaså Kim Basinger.
Kalkonhönan
2015-04-19
Riktigt tråkig och o-rolig som fan!
2014-11-11
Blake Edwards är en av mina favoritregissörer och då speciellt tack vare Rosa Pantern-filmerna. Här fortsätter han att visa upp härlig situationskomik, slapstick och rolig dialog. Kul är också att Bruce Willis och Kim Basinger visar upp sina allra bästa komiska talanger och då speciellt Bruce Willis. Jag gillade den som liten, så även idag. 3+
2014-11-11
Blake Edwards typiska regi känner man igen sen hans Pink Panther och andra 60-70tals komedier. Men här passar inte snubbelhumorn lika bra längre. Willis och Basinger är helt okej och charm finns det i mängder, men det är inte alls så roligt som de kunde varit.
Ful_fisk
2013-10-16
Romantisk komedi från 80-talet i regi av Rosa panterns skapare Blake Edwards. Bruce Willis första film, och visst påminner det en hel del om hans genombrottsroll i den fantastiska TV-serien Par i brott. Han spelar mot Kim Basinger och båda är rätt roliga och vissa scener är kalas. Dock saknar filmen en viss känsla och även ifall ett par vulgära skämt får den att sticka ut så är helheten ganska halvsvag. Men en trea kan den ändå få för de roliga stunderna och 80-tals-charmen. Jag är glad att jag såg den.
ziferN
2013-08-02
Kul och klart underhållande i mina ögon iallafall eftersom filmen fick mig flera gånger att stundtals skratta, särskilt under scenerna emellan Bruce Willis som är i god komisk form och ex-pojkvännen. Sen så är jag dessutom svag för amerikanskt 80-tal och slutet må vara förutsägbart men det är så dessa filmer avslutas, deal with it.
Martin_Sj
2010-10-23
Smått trevlig film, men dessvärre inte speciellt rolig. Men den får en stark tvåa för att den gick att kolla på.