3.1

Blindspotting

Med bara tre dagar kvar av sin skyddstillsyn är Collins frihet inte långt borta. Men hans bundsförvant Miles gör det svårt att hålla sig i skinnet. De sista 72 timmarna under övervakning blir en odyssé av oväntade händelseförlopp, där Collin ständigt finner sig själv ofrivilligt i centrum.

Originaltitel Blindspotting
Regissör Carlos López Estrada
Manus Rafael Casal, Daveed Diggs
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Daveed Diggs, Rafael Casal, Janina Gavankar, Jasmine Cephas Jones, Ethan Embry, Tisha Campbell-Martin, Utkarsh Ambudkar, Kevin Carroll, Nyambi Nyambi, Jon Chaffin, Wayne Knight, Margo Hall, Ziggy Baitinger, Aviel Ayoung, Rolanda D Bell, Casey Adams

dafreakish
2019-06-23
Väldigt överskattad historia om vänskap och dåliga beslut. Filmen vill vara mer än den klarar av trots ett välskrivet manus. Det är helt enkelt något som saknas.
Christofer
2019-06-18
Det hela rullade på i maklig takt utan att varken vara supertrist eller såpass intressant att man kommer minnas det om några månader. Under sina bästa stunder var det ändå helt okej. 2+
allegro
2019-04-21
Ren koskit
Genstruktur
2019-01-13
Alla bara skriker sina repliker.
haajen
2019-01-12
Stark fyra till den här både mycket roliga och mycket tänkvärda filmen. Snygg stil och bra spel, sänks lite av viss övertydlighet mot slutet.
2019-01-03
Filmen lyckas snabbt skapa en ganska unik och stark egen identitet och känsla, redan i förtexterna byggs det upp en stämning som sedan ligger kvar filmen igenom. Jag har allt mer börjat uppskatta filmer som lyckas skapa den typen av närvaro och det är någonting som jag verkligen uppskattar. Jag gillar verkligen hur filmen för det mesta är ganska rolig men hur snabbt den helt plötsligt kan skapa väldigt anspänd spänning. Det känns som att det finns väldigt mycket saker den säger här och jag gillar hur den förhåller sig så dubbelt till saker och ting. Jag vet inte om fyran är jättestark men filmen säger mycket och känns levande på ett sätt som gör att det ändå känns som rätt betyg.
foppa99
2018-10-14
När jag inte tycker någon beståndsdel i en film är bra, blir betyget 1
Spidde
2018-09-14
Jag bor för tillfället nära Oakland, där den här filmen utspelar sig. Att uppleva Oakland på film är den främsta anledningen att se den. Storyn är hyfsad och skådespelarna likaså, men filmen bränner aldrig till som jag hade förväntat mig. Den berör ämnen som polisbrutalitet och gentrifiering, men det hela känns ganska ytligt och platt. Ingen höjdare, men för mig var det kul att kunna känna igen en hel del av miljöerna.