2.5

Blitz

När en seriemördare börjar att mörda poliser, går en tuff snut över alla gränser för att hitta honom.

Originaltitel Blitz
Regissör Elliott Lester
Manus Nathan Parker
Genre Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jason Statham, Paddy Considine, Aidan Gillen, Zawe Ashton, David Morrissey, Ned Dennehy, Mark Rylance, Luke Evans, Nicky Henson, Steven Harwood-Brown, Bill Champion, Richard Riddell, Ron Donachie, Christina Cole, Elly Fairman, Joe Dempsie

Rele
2016-06-24
En film med action. Nathan Parker fixade en enkel och inget sägande manus och Elliot Lesters sätt att regissera ger inte högt betyg heller. Statham är ingen skådespelare som kan variera sig. Jag ger en tvåa.
GinNTonic
2015-09-10
Statham spelar ett större rövhål än vanligt, men tack vare de intressanta birollerna (antagonisten och den kvinnliga polisen) så blir filmen ändå bra. Snyggt foto och hyfsad om än något krystad knop kring säcken säkrar en svag trea.
Neuros
2015-07-12
Det som gör att jag vill sätta lägre betyg är den otroligt klyschiga och drygt omedvetna/ignoranta huvudkaraktären. Kan vi inte skippa dessa patetiska stereotyper eller iallafall ha någon cool stereotyp. Paddy som Nash var underbar. En enkel rulle som inte är märkvärdig men underhåller för stunden.
2015-07-03
Man pratar om hjärndöd action. Det gäller inte denna film, för här har någon tänkt. Det måste vara någon som har tänkt, annars kan det inte bli så här fel. Den som har tänkt är en man, en man som kompenserar för något. En man som riktar sig till andra män som kompenserar för något - närmare bestämt samma sak som mannen som har tänkt (fast inte så bra). Statham är förmodligen filmvärldens största hora. Det finns trots allt så många män som kompenserar för något som gärna hostar upp en .liten slant för att få se en grabbig film. Jag klandrar inte Jason. Han har ett jobb. Han tjänar pengar på sitt jobb. Egentligen klandrar jag inte någon. Fast filmen blir ju inte bättre för det. Filmen är en idiotisk testosteronrökare med visst underhållningsvärde. Är det det man vill ha så kan man inte bli besviken. (4+/15)
Amx
2015-04-21
Ganska tråkig och oengagerande. Statham har samma röst och ansiktsuttryck filmen igenom, och det är ju föga förvånande.
Howler19
2015-01-27
Lättsedd och lättglömd
2015-01-08
Jason Statham i en engelsk film som är snyggt fotad i London med härliga brittiska dialekter och slang är rätt oemotståndligt. Till detta lyckas regissören Elliott Lester ge mig en film med ett fungerande tempo som hela tiden drar filmen framåt. Vi får också en historia som kommer med viss intelligens om en brutal polismördare. Morden är som sagt till stor del brutala dock utan att vara överdrivna. Statham är sitt vanliga coola och stenhårda själv medan duktiga Considine är mer sansad. 3+
Grillo
2014-12-26
Okej actionfilm med en massa konstiga bitrådar som aldrig ledde nånstans.
djonipony
2014-10-22
Slutet är så rätt!
Almgren
2014-03-23
Filmen saknar driv och lyckas inte väcka intresse trots eller kanske på grund av sina åtskilliga sidohistorier, karaktärer och dramasekvenser. Men premissen känns orealistisk, Stathams karaktär är ett inskränkt svin och de mest intressanta trådarna knyts aldrig ihop.