2.7

Blod i sol

Johnny återvänder till hemstaden efter att ha suttit i fängelse oskyldigt dömd för ett mord. Hans bror Sartana håller staden i skräck och tvingar invånarna till underkastelse.

Originaltitel Mille dollari sul nero
Alternativ titel 1000 svarta dollar, Blood at Sundown, One Thousand Dollars on the Black
Regissör Alberto Cardone
Manus Ernesto Gastaldi, Vittorio Salerno
Genre 60-tal, Western
Skådespelare Gianni Garko, Anthony Steffen, Erika Blanc, Sal Borgese, Carlo D'Angelo, Sieghardt Rupp, Angelica Ott, Daniela Igliozzi, Franco Fantasia, Gianni Solaro, Carla Calò

2017-10-06
Korkad och hyfsat hopplös, snudd på parodisk SW. Just därför lite charmig. Rafflande handgemäng, ond bovmobb som skrattar när försvarslösa människor misshandlas och förnedras, bovboss som tigger pengar i hatt, massor med skjutande och tjoande, och på detta: Anthony Steffen... (5+/15)
FabianBom
2013-05-14
En av få filmer Garko spelar skurken, Steffen e helt ok, en av många spaghetti westerns man har
akasava
2009-12-21
Bra spaghetti. Lätt det bästa jag sett av Cardone. Anthony Steffen gör det bra, men det är Gianni Garko som äger hela filmen, och man fattar varför han blev så populär inte långt efter att denna spelades in.
Andy_B
2006-01-12
nja...
DiamondWillie
2005-03-20
Tuff spaghetti western. Bra musik och cool Gianni Garko.
tilapia
2004-01-07
Kompetent, men inte alltför orginell pastawestern. Gianni Garko är som vanligt grym som Sartana.