2.2

Blodsband

Helen och Jackson är gifta. När Helen blir gravid bestämmer de sig för att flytta tillbaka till Jacks hemby, Kilronan. Då blir Jacks mor, som bor i närheten, väldigt påträngande.

Originaltitel Hush
Regissör Jonathan Darby
Manus Jonathan Darby, Jane Rusconi
Genre 90-tal, Thriller
Skådespelare Gwyneth Paltrow, Jessica Lange, Johnathon Schaech, Debi Mazar, Hal Holbrook

2014-11-11
Trots duktiga skådisar så förstår man varför denna gick direkt till video. Här erbjuds jag inga nya orginella ideér under hela filmens gång och dessutom är det inte kul att veta att när filmen tog slut så fanns det fortfarande trådar som var lösa. Ta hellre och se Handen Som Gungar Vaggan.
Elizadushkufan
2012-07-21
En riktigt välgjord film med rätt skådespelare! Spännande från början till slut. Dock så hade jag velat att slutet skulle varit lite mer långdraget, det kändes som om det gick från 0-100 på några få minuter i slutet, lite synd efter denna är en mycket bra film som gärna kunde hållit på lite längre. Annars bara positivt att säga.
LuxLisbon2
2012-01-04
Innehåller 5 av mina 20 favoritteman: barnalstringsskräck, cynism, divor, skönhet samt ytlighet. Skönheten står hästarna och Jonathon Schaech för.
dreams
2008-06-09
En av mina favoritfilmer! Kan inte riktigt säga vad det är som gör att jag tycker om den, kanske är det moderskänslorna som styr...?
FrågaEwa
2008-03-30
Lange var bra....
Sanctus
2007-07-11
Usch....kass film. Långtråkig och händelsefattig, förstod aldrig riktigt vad den handlade om, känns som att den inte var så genomtänk, huvudhandlingen var väldigt svag. Gwyneth Paltrow framförde den enda hyffsade skådespelarprestationen i denna sega film. Icke sevärd, en svag tvåa.
ochsebbe
2006-05-14
Den får det att krypa i mig!
catbus
2005-05-29
ha ha och hjälp
Sodastream
2005-05-22
det enda sevärda med denna film är Gwyneths och Jonathans lägenhet i New York. Otroligt cool planlösning.
Pedro
2005-05-20