2.2

Blodsband

Helen och Jackson är gifta. När Helen blir gravid bestämmer de sig för att flytta tillbaka till Jacks hemby, Kilronan. Då blir Jacks mor, som bor i närheten, väldigt påträngande.

Originaltitel Hush
Regissör Jonathan Darby
Manus Jonathan Darby, Jane Rusconi
Genre Thriller, 90-tal
Skådespelare Gwyneth Paltrow, Jessica Lange, Johnathon Schaech, Debi Mazar, Hal Holbrook, Nina Foch, David Thornton, Richard Lineback

2020-10-10
Jessica Lange brukar i regel inte kunna göra bra ifrån sig och denna film utgör tyvärr inte något undantag. Gwynteh Paltrow och Jonathon Schaech gör däremot ett bra jobb. Håller med föregående talare om att upplösningen gick lite för fort men annars är filmen faktiskt bra.
mammene
2020-10-06
Lite väl utstuderad och man lade mycket tid på att bygga upp manipulerandet, för att sedan i slutet bara braka på och sedan var det slut. Tycker att man kunde lagt lite mer tid i upplösningen, gick lite väl fort för en viss person att vända.
Tatty
2020-10-04
Ganska spännande! Pirrig och bra skådespelarna!
2014-11-11
Trots duktiga skådisar så förstår man varför denna gick direkt till video. Här erbjuds jag inga nya orginella ideér under hela filmens gång och dessutom är det inte kul att veta att när filmen tog slut så fanns det fortfarande trådar som var lösa. Ta hellre och se Handen Som Gungar Vaggan.
Elizadushkufan
2012-07-21
En riktigt välgjord film med rätt skådespelare! Spännande från början till slut. Dock så hade jag velat att slutet skulle varit lite mer långdraget, det kändes som om det gick från 0-100 på några få minuter i slutet, lite synd efter denna är en mycket bra film som gärna kunde hållit på lite längre. Annars bara positivt att säga.
LuxLisbon2
2012-01-04
Innehåller 5 av mina 20 favoritteman: barnalstringsskräck, cynism, divor, skönhet samt ytlighet. Skönheten står hästarna och Jonathon Schaech för.
dreams
2008-06-09
En av mina favoritfilmer! Kan inte riktigt säga vad det är som gör att jag tycker om den, kanske är det moderskänslorna som styr...?
FrågaEwa
2008-03-30
Lange var bra....
Sanctus
2007-07-11
Usch....kass film. Långtråkig och händelsefattig, förstod aldrig riktigt vad den handlade om, känns som att den inte var så genomtänk, huvudhandlingen var väldigt svag. Gwyneth Paltrow framförde den enda hyffsade skådespelarprestationen i denna sega film. Icke sevärd, en svag tvåa.
ochsebbe
2006-05-14
Den får det att krypa i mig!