1.5

Blodsbröder

Jon är 30 år, och kommer efter sju år ut från fängelset, fast besluten att lägga all kriminalitet bakom sig och starta ett nytt liv. Blodsbröder handlar om att vara stämplad. Är man det för alltid eller kan man få en ny chans?

Originaltitel Blodsbröder
Alternativ titel Bloodbrothers
Regissör Daniel Fridell
Manus Daniel Fridell, Liam Nordberg
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Liam Norberg, Reine Brynolfsson, Sofia Helin, Mats Helin, Thorsten Flinck, Stina Ekblad, Keve Hjelm, Leif Andrée, Noomi Rapace, Pia Green, Thomas Hedengran, Bisse Unger, Steve Aalam

2020-12-19
Jag orkade aldrig kolla klart på skiten! Fy fan vilken värdelös film...
hardcore
2018-07-15
Faktiskt överraskande ok för att vara en svensk "gangsterfilm". Inte genomgående usel men det finns bättre. Vad ska man säga om skådespeleriet. Norberg spelar väl efter förmåga. Brynolfsson tycker jag skulle kunna spela bättre än så här även om han inte är dålig. Sofia Helin tycker jag lika dant om. Mats Helin var faktiskt rätt bra på sina ställen. Rapace är också bra.
Maxter
2017-06-10
SÅ underskattad!!
LTT86
2014-01-17
Det var en sån j--la tortyr att se igenom hela filmen!! Jag strunta i om det var riktiga bra skådespelare i filmen! Det här var så långtråkig!!
picklessmulan
2013-10-14
Alltså det kan inte bli mycket sämre än detta!! Den enda ljusglimten i denna film är Rapace!
ClintanTheKing
2013-04-16
Underhållande minst sagt. Norberg, Helin och Rapace gör det utmärkt.
2013-03-17
Ja att den är svensk går inte att ta miste på då den klassiske svensken ljudteknikern varit i farten med dialoger som inte hörs genom andra ljud. Men jag missade antagligen inget.
DalaHundare
2013-02-01
Ledsen att behöva säga detta, men 90-talet tillhörde Fridell när det gällde bra våldsam ungdomsfilm. Vad som hände efter sekelskiftet vet jag inte alls, men detta är inte bra någonstans tyvärr. Uppföljaren skulle gjorts inom ett par år om det var meningen. Det blir 1/5, men ångrar inte att jag ändå tog mig tid (höll på att spricka efter 20 minuter) att se hela den då jag inte vill vara oviss om filmen.
EvilNed
2012-09-15