2.7

Blodshunger

Vampyren Lady Miriam har i många hundra år levt av blodet från mängder av älskare och älskarinnor, som hon i utbyte har lovat evigt liv.

Originaltitel The Hunger
Regissör Tony Scott
Manus Ivan Davis, Michael Thomas
Genre Romantik, Thriller, Skräck, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Catherine Deneuve, David Bowie, Susan Sarandon, Cliff De Young, Beth Ehlers, Dan Hedaya, Rufus Collins, Suzanne Bertish, James Aubrey, Ann Magnuson, John Stephen Hill, Shane Rimmer, Douglas Lambert, Bessie Love, Willem Dafoe, John Pankow

dudson
2019-07-14
Märklig film på alla sätt" Den är extremt konstnärligt svepande & visuellt snygg. Men inget jag kommer se om iafall.
Robkiller
2019-02-05
Har väl sina stunder, men är mest bara seg och mysko.
2016-10-29
Vad sjutton ska det här föreställa?
stgurgel
2016-08-19
Konkurrerar med the Crow om titeln mest gotiska film någonsin
Halofreak92swe
2015-09-14
Bra vampyrfilm. Väldigt mörk, snygg, blodig och erotisk. Var dock för kort och lite för seg, hade gärna vetat mer om Miriam och var hon kom ifrån och tyckte slutet var ganska oklart. Nära en fyra faktiskt, det här var en av de bättre vampyrrullarna jag sett :) 3+.
ItalyErik
2015-09-11
Estetiskt tilltalande och sensuell. Men lite innehållslös på något sätt, trots intressant tema och symbolik.
Astrojacob
2015-04-08
Briljant foto o skön stämning och härligt med både Bowie o Polanskis Catherine från "Repulsion". Verkade bitvis som ren tribute till Hitch, med både duschar o fåglar. Kul även med pytteliten scen med Dafoe. Skön sofistikerad Horror-Fyra.
lavemagnus
2013-09-21
Kan vara nåt av det snyggaste jag någonsin har sett, men filmen hade nog tjänat på att vara lite längre och ha med lite mer back story. Annars helt okej film.
2013-05-22
Hur gick det där till? En stabil Deneuve, en lysande Sarandon, snyggt foto, snygga effekter, fantastiskt smink, vampyrer, blod, naket, snygga sexscener och så David Bowie som bonus - hur kan det då bli så satans tråkigt? En totalt intetsägande story dolt bakom något halvartyfarty - starkt att misslyckas. (5+/15)
Jonatanh
2013-01-20
Tony Scotts debut måste också vara hans bästa, framförallt i en karriär som avslutas med TRE filmer med vidriga Denzel Washington i huvudrollen. Iskallt vacker och drömsk vampyrfilm som är raka motsatsen till nutidens snaskiga dussinverk i genren. Handlingen förs framåt genom originell klippning och makalösa bilder där storyn får ge vika för tekniken vilket funkar fenomenalt. Långt ifrån mästerlig men än dock väldigt unik.