Blodsoffer

En blödarsjuk man kommer till en ö med sin fru för att hitta sina släktingar som kanske kan hjälpa honom mot hans dödliga sjukdom. Samtidigt börjar invånarna på ön dö under mystiska omständigheter och lik försvinner från sina gravar. Någonting i marken vill ha blod och död.

Originaltitel Bleeders
Alternativ titel Hemoglobin, The Descendant
Regissör Peter Svatek
Manus Charles Adair, Dan O\'Bannon, Ronald Shusett
Genre 90-tal, Skräck
Skådespelare Rutger Hauer, Jackie Burroughs, Roy Dupuis, Kristin Lehman, John Dunn-Hill, Joanna Noyes, Felicia Schulman, Janine Theriault

2019-07-05
Hyfsat välgjort efter premisserna. Och stundtals ligger det mycket Lovecraft-anda över den. Men den här skräckisen känns bra velig och är dessutom inte det minsta skrämmande. Kanske är det den trista halvdöda vampyren i huvudrollen som sänker betyget?
ClintanTheKing
2014-04-02
Hade på känn på förhand att det skulle bli dåligt och visst var det så. Såg den mest för att Hauer medverkade. Och vad fick man då se? Ja, inte mycket till skräck i alla fall...
silvertrain
2014-01-15
Tycker den här filmen är rätt bra. Den har intresant handling. Den har dock lite perversa inslag som (spoilers) sekvenserna då en tjej har sex med sig,själv och sen sin egen bror. Men förutom det så är det en bra skräckis. Rekommenderas att se.
TheHorrorfan
2013-12-03
Den är inte bra. Det bådar inte gott för regissören här inte.
Grillo
2013-09-30
Tjuvstartar skräcktober 2013 med den här b-rysaren... Inte så himla hemsk ändå (3,5 på IMDb!!!), gick att se och kul med Hauer i en ickeskurkroll. Slutet mejkar dock ingen sens alls. Oväntat mörk och oväntat bra soundtrack.
Kosmoskorven
2012-11-16
...var kanske inte som jag föväntat mig, nej. Rutger Hauer är ju med, så...tja. Smått flummig. Inte katastrofalt usel. Men så gillar jag ju b:iga skräckfilmer.
StarvingInsec
2011-08-02
Bättre än Lurking Fear, men fortfarande kass. Kustmiljön ger lite skön Stephen King-känsla. Dock hyfsat underhållande.
Podpolkovnik
2009-12-03
Den var lite småmysig på sina ställen. Men den dramaturgiska modellen appliceras inte tillräckligt väl. De många logiska luckorna i storyn drar ner betyget en aning det också. En stark 2:a.
Raisin_Girl
2008-03-29
Mysig och stämningsfull, även om det inte direkt är Lovecraft jag tänker på. :)
idd
2007-08-22
usel story, usla effekter å raktigenom idiotiskt.. skulle kunna bli riktigt festligt men det är tyvärr inte fånigt nog å bli bra heller..