2.7

Blodspår

Terrell McCaleb, en pensionerad FBI-agent, har nyligen genomgått en hjärttransplantation. Han hyrs in av Graciella Rivers för att undersöka hennes syster Glorias död. Av en händelse är det Gloria som Terrell fått sitt hjärta från. Gloria har mördats av en seriemördare som Terrell tar upp jakten på.

Originaltitel Blood Work
Regissör Clint Eastwood
Manus Brian Helgeland
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Clint Eastwood, Jeff Daniels, Wanda De Jesus, Tina Lifford, Anjelica Huston, Paul Rodriguez, Dylan Walsh, Mason Lucero, Gerry Becker, Rick Hoffman, Alix Koromzay, Igor Jijikine

Albion
2021-02-16
Möjligtvis känns Clintan lite väl åldrad och slö men å andra sidan är det precis sådan karaktär som den utmärkte författaren Michael Connelly har snidat till. Som film sett är den helt klart godkänd och det mesta finns med där utan att för den skull sticka ut heller. Jag petar dit en stark 3:a, dvs 3+
Robkiller
2019-06-29
Thriller på halvfart med Clintan. Rullar mest på utan att ta sig. Men får duga ändå.
2018-03-08
Helt ok film!
2016-02-13
Rätt ljummet av och med Clint Eastwood. Intrigen är väl aldrig något större mysterium och spänningen är minst sagt begränsad. Mannen själv levererar dock i vanlig ordning och det här skulle nästan kunnat vara en nedtonad pensionerad Dirty Harry.
92axha10
2015-11-10
Jag förstod hela tiden vad som pågick och förutsåg vad som skulle hända genast. Det är inget bra tecken för en mysteriefilm. Tråkig och klumpigt utförd film som inte gav mig någonting.
Grillo
2015-05-06
Inte förutsägbar för mig, fattade den inte förrän lite över halva åtminstone. God underhållning om än inget extraordinärt.
spielmitmir
2015-02-07
Klyschorna duggar tätt, men underhållningsvärdet är ändå högt. Gillar det mesta, även om jag tycker att kärlekshistorien känns krystad och orealistisk. Och de där poliserna från "det andra distriktet"... Suck. Angelica Huston äger! :)
2014-10-31
Clintan har en lång och framgångsrik karriär bakom sig som både skådespelare och regissör. I den här filmen axlar han båda rollerna och han lyckas som vanligt få till ett bra tempo i filmen. Filmen har en bra handling som dock kan kännas en aning förutsägbar, men storyn lyckas med att kännas realistisk.
Ima_Tree
2014-06-13
Helt ok klassisk seriemördarthriller med Clintan på gamla dar. Tyvärr så faller ju polletten ner väldigt tidigt in i filmen med ledtrådar som knappt en femåring skulle missa. Det är ändå rätt så trevligt framfört.
RichardEk
2013-07-25
Förutsägbar och med några klichéer för mycket trots att Clintan annars brukar kunna undvika sådana filmfällor (som i Thightrope). Under alla omständigheter är Eastwood som alltid en fröjd att se, finns det en skådespelare med mer pondus? En kompis har hälsat på Eastwood, och Eastwood säger faktiskt "hi" precis lika coolt i verkligheten som på film.