Blonde

En miniserie om Marilyn Monroe baserad på Joyce Carol Oates bästsäljare med samma namn.

Originaltitel Blonde
Alternativ titel Marilyn Monroe
Regissör Joyce Chopra
Manus Joyce Eliason
Genre Drama, Mini-serie, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Poppy Montgomery, Patricia Richardson, Patrick Dempsey, Skye McCole Bartusiak, Wallace Shawn, Griffin Dunne, Titus Welliver, Eric Bogosian, Nikolaus Lange, Richard Roxburgh, Jensen Ackles, Ann-Margret, Kirstie Alley, Andrew Clarke

2016-10-29
Intressant, gripande och väldigt välspelat drama.
bryngel
2014-10-07
Näe, det här duger inte.
Starlette
2013-10-12
Intressant, men saknade många delar av hennes liv. Poppy kändes trovärdig som Marilyn.
Rasmusmatte
2011-09-07
Nästan lika bra som boken
RunRiot
2011-09-02
Det stör mig att inte veta hur mycket som är sant och hur mycket som bara är påhitt, men jag gillar den ändå. Barnskådisen i början var däremot hemsk. Vart hittade dom henne?
2010-12-31
Första delen lade man ner mycket energi på att beskriva Normas uppväxt, så man fick en bra bild av den tiden. Men sedan kändes det som om man rafsade ihop för mycket på en gång. Det blev ett för snabbt tempo, här har man lika gärna kunnat förlängt serien så man hade fått helheten. Detta liv innehöll så mycket och det tog man inte riktigt tillvara på. Poppy Montgomery gestaltade Marilyn bra, inte en lätt roll att axla. Men helt klart var det sevärt
BadCharlotte
2009-10-01
Håller på att läsa boken just nu, kan inte påstå att jag längtar efter filmversionen direkt.
saudi
2007-12-09
nu fattar jag varför det var en så kort 'film' som slutade helt abrupt - det är alltså en miniserie! rätt så intressant men som sagt, ingen höjdare på något plan. tidsfördriv.
FrågaEwa
2007-09-15
Ingen höjdare, men funkar. Kass skådis som Marilyn.
monsterpop
2006-09-29