2.4

Blood and Chocolate

Alla kvinnor har hemligheter. Men inga är så blodiga som Vivians. För tio år sedan såg hon sina föräldrar bli mördade. I dag befinner sig Vivian Gandillon i Bukarest ? i säkerhet för den hemlighet som fick hennes familj mördad. Vivian är shapeshifter. Hon tillhör en hemlig undervärld, befolkad av varulvar vars överlevnad är beroende av systematisk inavel och människooffer. Men när hon träffar den unge författaren Aiden lockas Vivian av en annan tillvaro. Och nu måste hon välja om hon ska böja sig för sitt bestialiska öde eller ta upp kampen mot sina blodtörstiga varulvsfränder.

Originaltitel Blood and Chocolate
Regissör Katja von Garnier
Manus Christopher Landon (II), Ehren Kruger
Genre Romantik, Fantasy, 2000-tal, Skräck, Drama
Skådespelare Olivier Martinez, Katja Riemann, Agnes Bruckner, John Kerr, Hugh Dancy, Bryan Dick, Chris Geere, Vitalie Ursu, Jack Wilson (II), Tom Harper (II)

Robkiller
2019-08-15
Ungdomsdrama med vargar. Kassa skådespelare och risig handling.
2014-12-09
En film som lockade mig tack vare sitt tema med mystiska figurer som varulvar(eller rättare sagt en variant av varulv) som jag gillar. Efter att sett färdigt filmen så kan jag bara konstatera att detta är medelmåttighet när den är som bäst. Scenerna i skogen var riktigt snygga men i övrigt så är det en godkänd film som man endast ser en enda gång. 2+
Indiernr
2014-03-02
Skitdålig
Djason
2011-12-03
Som en ganska medioker blandning av Underworld och Twilight ungefär och med ganska mediokra specialeffekter och mediokra skådespelare. Så betyget blir ganska mediokert.
2010-07-25
Inte en enda ny tanke, inte en enda ny idé, och inte ens någon gammal idé som inte var dålig. Fruktansvärt uselt! (2+/15)
Alu369
2010-01-14
Hade ju räknat med något betydligt bättre från skaparna av Underworld, men klart godkänd iaf.
chariot
2009-07-04
Riktigt bra soundtrack!
anelah
2009-06-13
bra musik, snygg huvudrollsinnehavare och bra, men aningen gammalt koncept